Mångsidig komfort-modell för framställning av överlägsna mönsterkorts-prototyper

LPKF ProtoMat S62 framställer med en bearbetningshastighet av
150 mm/sek och 62.000 varv/min högkvalitativa och komplexa mönsterkort speciellt snabbt och professionellt. Detta system uppnår med en upplösning på 0,25 µm högsta precision.

De omfångsrika tillbehören och den höga automatiseringsgraden som tex. automatisk verktygsväxling, arbetsområdesbelysning och integrerad ljud-/skyddshuv gör LPKF ProtoMat S62 ytterst komfortabel i användning. Det finns möjlighet att använda denna säkra, komfortabla och lätt använda maskin i varje arbetsomgivning och utan extra tillbehör.

Som option för LPKF ProtoMat S62 finns ett vakuumbord och ett kamerasystem för den optiska passmärkesigenkänningen. Alla optioner kan snabbt och enkelt monteras i efterhand.

Användning: 1- och 2-sidiga mönsterkort, FR3, FR4, FR5, G10, flexibla substrat, HF-substrat, gravering av frontplattor/skyltar, out-cuts-fräsning, konturfräsning av mönsterkort, testadapterborrning, filmfräsning, SMD-lodpastaschabloner, djupfräsning av styva och flexibla mönsterkort, kapning och efterbearbetning av bestyckade och obestyckade mönsterkort, lödschabloner för mönsterkort.

Kontaktperson: Gerhard Tetzlaff 040-536614 eller e-mail gerhard.tetzlaff@solectro.se