Nya verktygskatalogen är här - beställ den redan idag!!!

DATRON har i 20 år försett bearbetningsföretag med överlägsna verktyg. Har ni inte provat så gör det nu.....Beställ nya verktygskatalogen här!

Bearbetning i Aluminium
DATRONs solida hårdmetallverktyg kännetecknarhög fräskapacitet,
tyst gång och hög stabilitet. 1- och 2-skäriga fräsar för finbearbetning
och planfräsning. Gängverktyg för snabb och högnoggrann skärning.

Bearbetning i Stål
DATRONs solida hårdmetallverktyg kännetecknar här hög precision vid
tuff bearbetning och extremt hårda material 2- och 4-skäriga fräsar speciellt slipade och beskiktade.Specialsticklar för gravering.

Bearbetning i Plastmaterial
DATRONs solida hårdmetallverktyg kännetecknar här snabb bearbetning utan smältning. Gravyrverktyg med många olika vinklar och spetsar. Ytterradiefräsar för perfekt siktkant

Bearbetning i Kompositmaterial
DATRONs solida hårdmetallverktyg kännetecknar här kostnadseffektivitet och exakt bearbetning i abrasiva material. 4-skäriga fräsar med mikro-tandning, speciell slipning och beskiktning. Borr från 0,2 - 6mm i steg om 0,5mm garanterar bästa resultat.

Bearbetning i Zirkonoxidmaterial
Används vid bearbetning av obränd högeffektiv keramik som zirkonoxid
och aluminiumoxid. DATRONs solida hårdmetallverktyghar en speciell slipgeomtri som garanterar högsta ytkvalitet. Den kraftigt abrasions-resistentadiamantbeläggningen (option) ger mycket lång verktygs-livslängd,särskilt vid bearbetning av starka abrasiva material.

Bearbetning i CoCr/Titan-material
Används vid bearbetning av CoCr-stål, rentitan och titanlegeringar.
DATRONs solida hårdmetallverktyg med en skärgeometrisomär speciellt designad för de kraftiga påfrestningarna vid hårdspånavverkning. XTH-beläggningen har mycket låg friktion vilket reducerar värmeutvecklingen och ökar fräskraften på verktygsskären, vilket förlänger verktygs-livslängden.

Bearbetning i PMMA/Vax-material
Används för bearbetning av akrylpolymer- och vaxblanks.
DATRONs solida hårdmetallverktyg medpolerade skärger, vid mjuka material, ett gradfritt och rent resultat. Verktyget har ett stort spånspår som garanterar perfekt spånbortföring.

Bearbetning i Nanokompositmaterial
Används vid bearbetning av fiberkompoundmaterial.
DATRONs solida hårdmetallverktyg medspeciellslipgeometri tillsammans med den nya moderna XTS-beläggningen ger en enorm förlängning av verktygslivslängden i jämförelse med andra liknande verktyg på marknaden.

Teknisk rådgivare: Mattias Tetzlaff