ProtoLaser U visar hur snabbt en applikation kan bearbetas

Universalverktyg för micromaterialbearbetning. Ett system, flera användningar - en förtrollande laser. Detta var tills nu endast möjligt med stora industrisystem men med LPKF ProtoLaser U i en kompakt format är detta tillgängligt. Den integrerade UV-lasern bearbetar i princip alla material. Dessutom är den enkel att installera och ännu enklare att använda - en trogen medarbetare i forskning och utveckling till ett attraktivt pris.

Snabbare till produkt
ProtoLaser U visar hur snabbt en applikation kan bearbetas. En UV-lasertråle skiljer till exempel enkla mönsterkortet stressfritt och exakt från stora laminat, skär LTCC och Prepregs, borrar hål och Microvias eller öppnar lödstopplack. Den höga UV-laserns pulsenergie utför en ablationsprocess utan rester:geometriska exakta konturer är resultatet. Omställningen till andra produkter är enkelt: efter att laddat in en annan projektfilär ProtoLasern klar - maximal flexibilitet.

Brett materialutbud
Keramik LTCC (Greentape), FR4, täck- och metallfolier eller Flex- och Starrflex-material: LPKF ProtoLaser U kan bearbeta olika material snabbt, rent och exakt. Verktygskostnaderna hör till en förgången tid och ProtoLasern arbetar beröringsfritt.

Utökad Laser-Teknologi
LPKF knyter samman komponenter i laserteknik och laserbaserade materialbearbetningar.

Enkel användning
Under denna premiss utvecklas alla lasersystem och mjukvarukommunikationer hos LPKF. Mjukvaran LPKF CircuitCAM omvandlar alla gängse layout-dataformatsnabbt och enkelttill tillverkningsfiler. Mestadels räcker en knapptryckning för att använda LPKF ProtoLaser U - för många användningsområde finns förberedda processparametrar inlagda. Administrator-Modus ger full kontroll över alla systeminställningar.

Kompakt och säker
Den platsbesparande ProtoLaser U utvecklades för ett säkert handhavande. Huven förhindrarett misstag av ingripande i arbetsprocessen. Så snart huven öppnas slår lasern från. I löpande drift motsvarar systemet laserklass 1.

Småserier och prototyper
Tillsammans med flexibiliteten utmärker sig ProtoLaser U genom den höga repeternoggrannheten. Laserns optimala fokusläge ställs automatiska in, en kamera lokaliserar arbetsstyckets position med hjälp av passmärken. På det integrerade vakuumbordet fixeras säkert även flexibla och tunna stubstrater.

Läs mer om tekniska data

040-536600, solectro@solectro.se