DATRON M8Cube kombinerad med DATRON ToolAssist

Solectro AB visar DATRONs nya verktygsväxlare på Elmia Verktygsmaskiner

DATRONs ToolAssist är en nyutvecklad, intelligent och snabb verktygsväxlare med upp till 143st verktygsplatser. DATRONS ToolAssist placeras utanför fräsmaskinen för att få så många fördelar som möjligt i produktionen. Fördelarna med DATRON ToolAssist är att man får ett större bearbetningsområde, man kan utföra simultan laddning under produktion, man får ökad tillgänglighet, intelligent verktygsorganisering samt att verktygsväxlaren automatiskt skyddas mot smuts och spån.

Kom till Elmia Verktygsmaskiner och upplev effektiv produktion och snabb verktygsväxling med DATRONs ToolAssist. Den här verktygsväxlaren kan kombineras med DATRON M8Cube, DATRON MLCube och till den större varianten DATRON MXCube där den redan finns integrerad.

Besök oss i monter B01:30

Ladda ner din kostnadsfria biljett här

Verksamheten omfattas av ett brett spektrum av utveckling, produktion, försäljning och service av komponenter för automatisering som lineära axlar, gejder och alumiumprofiler, komplettlösningar, specialmaskiner, motorer, controller, robotar, CNC-maskiner, CNC-fräsverktyg, PCB-prototyping, Laser, SMD samt dentalmaskiner.