Det skall vara enkelt att ansluta ett utsug vid arbetsstationen/maskinen.

Utsug för en hälsosam arbetsmiljö

Enkelt sätt att säkerställa en hälsosam arbetsmiljö
Genom att välja ett utsug från ULT är det enkelt att säkerställa en hälsosam arbetsmiljö för alla på arbetsplatsen. ULTs utsug är mobila och finns för flera olika sorters arbetsmiljöer och partiklar.

Filtersystem med trestegsfiltrering
ULTs utsug har ett filtersystem med tre filter som renar luften, det vill säga att den kontaminerade luften sugs in i utsugsenheten och kommer till ett förfilter, sedan går luften vidare till ett partikelfilter som är särskilt anpassat för att fånga upp partiklar i storleken för vad som finns på arbetsplatsen (detta har man noga gått igenom vid val av utsug). Därefter går luften vidare till ett kraftigt aktivkolfilter och luften som sedan kommer tillbaka till lokalen är renad till 99.9995%.

Ingen värmeförlust
Genom att välja ett utsug från ULT som filtrerar den kontaminerade luften behålls värmen i lokalen eftersom den inte sugs ut i en större ventilation som sedan blåser ut luften utomhus. Beakta även att kontaminerad luft som transporteras i ett ventilationssystem kan läcka ut till andra rum på vägen ut.

ULTs utsug är enkla att installera, ansluta och använda
Kontakta oss redan idag så hjälper vi er att välja rätt storlek på utsug för rätt partiklar så att det är väl anpassat för arbetsplatsen. Därefter tittar vi på om det behövs en flexibel slanganslutning för direktanslutning till en maskin eller om det skall vara utsugsarm med munstycke som skall fästas på ett bordet eller på en vägg.

Det finns flera olika varianter och storlekar på ULTs utsug och de filtrerar bort farliga partiklar i

- olja och emulsionsdimma
- laserrök och laserdamm
- svetsrök
- damm och rök
lukt, gas och ånga
- virus och bakterier

Verksamheten omfattas av ett brett spektrum av utveckling, produktion, försäljning och service av komponenter för automatisering som lineära axlar, gejder och alumiumprofiler, komplettlösningar, specialmaskiner, motorer, controller, robotar, CNC-maskiner, CNC-fräsverktyg, PCB-prototyping, Laser, SMD samt dentalmaskiner.