VacuCard - ett mycket användbart pappersark - mer grepp och mindre kostsamt!

VacuCard - ett mycket användbart pappersark - mer grepp och mindre kostsamt!

VacuCard och VacuCard++
grepp-/processäkert och extremt prisvärt

Vad är VacuCard?
VacuCard har utvecklats av DATRON särskilt för fastsätttning med vacuum.Ett 0.7 mm tjockt pappersark som ser till att sugkraften fördelas jämt och fungerar även som ett så kallat skyddslager: Man kan fräsa i det utan konsekvenser, verktyg kan brytas utan att skada själva vacuumplattan.

Ett mycket användbart pappersark!
Målet med utvecklingen av VacuCard var att eliminera en klassisk defektav konventionella gummi och plast mattor. För att få sugkraften till att bli jämt fördelad på ett tillförligt sätt över hela fastsättningsytan valde man en speciell materialstruktur, liksom de olika ytorna för pappersarkets ovan- och undersida: Den sida som ligger mot vacuum plattan är grov och porös - detta främjar uppbyggnaden av vacuum inuti själva pappersarket. Ovansidan är len och har mycket fina porer. På detta sätt fördelas vacuumet homogent och arbetsstycket sitter säkert.

Mer grepp och mindre kostsamt än sedvanliga mattor
Konventionella underlägg gjorda av gummi och plast slits väldigt snabbt, framförallt när storleken på det maskintillverkade arbetsstycket ändras frekvent. Baserat på deras inköpspris, vilket är mångfalden högre än för VacuCard, så är de relativt dyra förbrukningsmaterial. Dessutom måste vanligtvis hålen borras av användaren själv och detta kan medföra att undertrycket fördelas unikt.

VacuCard++ for tunna och känsliga delar
VacuCard++, patenterat av DATRON, möjliggör säker fastspänning av små och känsliga arbetsstycke som man inte tidigare hade kunnat framställa
maskinellt. Pappersarket är baserat på VacuCard konstruktion enligt ovanstående beskrivning, men med ett specialklister. Detta har man applicerat i ett rutmönster som gynnar vacuumets sugkraft. Med hjälp av detta kan man enkelt framställa många fler detaljer maskinellt där inte vacuumets sugkraft i sig räcker. Efter bearbetningen kan arbetsstycket enkelt flyttas från pappersarket utan att limrester sitter kvar.

Tel. +46-(0)40-536600