Ny, enkel och rolig shoppingsajt för försäkringar

SOLID Försäkringar har i dagarna lanserat en ny webbsida där skräddarsydda försäkringslösningar för specialbehov erbjuds bredvid traditionella försäkringslösningar för boende - och bil.

I England och USA tecknas de flesta privatförsäkringarna via Internet, en trend som ännu inte riktigt tagit fart i Sverige. SOLID hoppas vända den trenden genom att bjuda på en webbplats som gör det enkelt och roligare att teckna sina försäkringar. Bland annat görs premieberäkning och betalning enkelt via funktionen "Räkna och försäkra".

På sidan kan man i dagsläget teckna reseförsäkringar och avbeställningsskydd, vägassistans för personbil, mc och husbil, en inkomstförsäkring utan krav på facktillhörighet, en mobiltelefonförsäkring som bl.a. möjliggör återskapning av telefonboken, en eventförsäkring för biljetter av olika slag och en försäkring som kallas "Klara Färdiga Gå" som är speciellt framtagen för personer som gillar att tävla. Bredvid alla dessa skräddarsydda försäkringslösningar för speciella behov erbjuds boende- och fordonsförsäkring till mycket konkurrenskraftiga premier.

SOLID erbjuder "Trygghet utöver det vanliga"...
- Med det vill vi ha sagt att våra försäkringar alltid ger ett skydd som sträcker sig lite längre än det skydd som erbjuds från andra håll på marknaden det kan vara en generös eller unik omfattning eller helt enkelt en mycket tilltalande premie. Genom vår nya hemsida erbjuder vi en sida utöver det vanliga även genom att göra det enkelt och roligt att teckna en försäkring, säger Marcus Johansson, vice VD och försäljningschef.

SOLID förstår att även om vi uppmuntrar våra kunder att enkelt och säkert teckna sin försäkring via hemsidan så finns personlig hjälp och rådgivning alltid till hands.
- Vi har full förståelse för att många fortfarande vill ha personlig kontakt när det gäller något så viktigt som en försäkring därför erbjuder vi alltid kostnadsfri rådgivning och service till våra kunder som inte vill teckna och betala sin försäkring via vår hemsida säger kundservice ansvarig, Dorotea Norrthon.

Se www.solidab.se eller ring:
Malin Roos, presskontakt
Telefon: 042-38 20 62 alt. 0703-88 20 62