Solid Försäkringar inleder samarbete med Cycleurope AB

Solid Försäkringar har inlett ett samarbete med Cycleurope AB. Detta innebär att Solid Försäkringar kommer förmedla en cykelförsäkring till Cycleuropes återförsäljare och slutkunder i Sverige, Norge och Finland.

Samarbetet mellan Cycleurope AB och Solid Försäkringar innebär att Solid Försäkringar numera kommer att förmedla en cykelförsäkring för Cycleurope cyklar i Sverige, Norge och Finland. Cykelförsäkringen kommer bland annat att innefatta en 12 månader gratis självriskeliminering samt stöldskyddsregistrering för cykeln. Cycleurope AB ingår i Grimaldi Industrier AB som leds av den kände entreprenören Salvatore Grimaldi.

I Sverige ansvarar Cycleurope Sverige AB för de välkända cykelmärkena Monark, Crescent, DBS och Spectra samt är marknadsledare på cykel i Sverige.

-           Vi ser framemot att påbörja samarbetet med Solid Försäkringar då de har stor kompetens och lång erfarenhet i branschen. De kommer ge våra kunder rätt uppbackning inom en marknad som blir både tuffare och allt mer komplex, säger Robert Sumberesi, VD Cycleurope Sverige AB.

Cykelförsäkringen innebär att det blir smidigare för kunden om denne skulle drabbas av stöld eller råka ut för en cykelolycka.

-          Vi är hedrade över att Cycleurope Sverige AB har gett oss sitt förtroende och vi ser fram emot att börja denna händelserika resa tillsammans med dem och deras återförsäljare . Solid Försäkringar är ett företag med stor entreprenörsanda, ett företag som drivs av att våga tänka nytt och prova nya saker, säger Michael Bergh, VD Solid Försäkringar.

Cykelförsäkringen kommer att distribueras av Cycleurope Sveriges samtliga återförsäljare.

Solid Försäkringar har över 15 års erfarenhet från cykelbranschen. I och med samarbetet med Cycleurope ökar Solid Försäkringar sin närvaro inom cykelbranschen och kommer att leverera försäkringskoncept för återförsäljare och konsument.

• cykelförsäkring
  • försäkring

Magnus Axelsson, marknadschef :  042- 450 33 16 eller 0736-44 33 16, magnus.axelsson@solidab.se

Solid Försäkringar är ett försäkringsbolag som erbjuder ovanligt okrångliga försäkringar. Enbart i Sverige har Solid Försäkringar 3 miljoner kunder och över 5 500 ombud. Solid Försäkringar driver även verksamhet i övriga Norden och delar av Europa. Solid Försäkringar ingår i Resurs Gruppen.  Solid Försäkringars grundades 1993 och har sedan dess haft sitt huvudkontor i Helsingborg. 2010 uppgick Solids omsättning till en miljard kronor.