Solid Försäkringar utökar sin hemförsäkring

Solid Försäkringar har inlett samarbete med IT-Hantverkarna. Detta innebär att Funka Datorsupport och Online Backup nu ingår i Solids hemförsäkringar.

Många av Solid Försäkringars kunder upplever problem med sin dator hemma. Ofta går datorn exempelvis segt eller tar lång tid att starta upp. Det är även lätt att förlora sina digitala bilder och dokument genom en olyckshändelse men även genom stöld. Nu får alltså Solid Försäkringars hemförsäkringskunder, genom samarbetet med IT Hantverkarna, två nya mervärden i hemförsäkringen. Funka Datorsupport samt Online Backup.

-       Vi vill vara marknadsledande när det gäller att leverera attraktiva och okrångliga tjänster som underlättar våra kunders vardag. Solid Försäkringar strävar alltid efter att utveckla sina produkter och skapa attraktiva mervärdestjänster för att tillgodose framtida krav, säger Magnus Axelsson, Solid Försäkringar.

Funka Datorsupport är en tjänst som hjälper kunderna med driftstörningar i datorns mjukvara. Tjänsten innebär att kunderna får assistans av IT-Hantverkarnas tekniker vid problem med sin dator. Om de inte kan hjälpa kunden via telefon kan de fjärrstyra datorn och därmed lättare och snabbare lösa problemet.

-       Vi ser framemot samarbetet då vi kan ge Solids kunder rätt uppbackning vid datorproblem. Vårt framgångskoncept ligger i konceptet, arbetssättet och säljmodellen som fortfarande är nya för IT-branschen. Detta gör att vi kan erbjuda en unik och attraktiv tjänst till Solid Försäkringars kunder, säger Göran Hjelte, IT-Hantverkarna.

I samarbete med IT-Hantverkarna ingår även Online Backup. Online Backup är en tjänst som automatiskt säkrar filer löpande i realtid. Försäkringstagaren har möjlighet att komma åt sina lagrade filer och bilder hos oavsett var de befinner sig i världen.

Läs mer om Funka Datorsupport på http://www.solidab.se/boende

IT-Hantverkarna Sverige AB startade sin verksamhet i januari 2004 och är en rikstäckande kedja. De erbjuder ett basutbud av tjänster och produkter för att lösa de vanligaste IT-frågorna.

• hemförsäkring

Jenny Kristiansson, presskontakt:  042- 623 64 54 eller 0700- 83 64 54, press@solidab.se

Solid Försäkringar är ett försäkringsbolag som erbjuder ovanligt okrångliga försäkringar. Enbart i Sverige har Solid Försäkringar 3 miljoner kunder och över 5 500 ombud. Solid Försäkringar driver även verksamhet i övriga Norden och delar av Europa. Solid Försäkringar ingår i Resurs Gruppen.  Solid Försäkringars grundades 1993 och har sedan dess haft sitt huvudkontor i Helsingborg. 2009 uppgick Solids omsättning till en miljard kronor.