Äntligen en Javakonferens i Göteborg!

Göteborg hamnar i höst i centrum för en konferens med Javaexperter för Javaintresserade. Unikt är att en kostnadsfri utbildningsdag ingår.  Och konferensens innehåll – det bestämmer deltagarna själva!

Många företag önskar höja sina medarbetares kompetens. Ett sätt är att gå på konferenser och utbildningar. Konferensen jDays består av 2 konferensdagar samt en kostnadsfri utbildningsdag.

Kurserna som erbjuds är attraktiva och innehåller den senaste tekniken. Några av de kurser som erbjuds är i Java EE, Liferay, Spring, Play! 2.0, Primefaces, jQuery m fl.

Konferensen jDays vänder sig till alla Javaintresserade, både i Sverige och internationellt.  Javaexperter tar upp förutom Java, även andra Javarelaterade Teknologier samt ramverket Java Open Source. Java har blivit ett otroligt stort och populärt världen över, med många olika tillämpningar (t ex i våra mobiltelefoner).

Flera spännande föreläsare kommer det att bli (både svenska och internationella) samt en hel del Javakurser i anslutning till konferensen.  Javaintresserade kommer att få mycket information om det senaste och man blickar givetvis även framåt för det som är på gång.

Deltagarna själva bestämmer innehållet i konferensen. Det är via dess hemsida som man röstar fram ämnen och talare man finner intressanta. De talare respektive ämnen med flest antal röster kommer sedan med på konferensen. Det går även att lägga till egna förslag, samt att registrera sig som talare.

Konferensen arrangeras av det lokala IT-konsultföretaget Solid Beans. Tillsammans med sina sponsorer och partners hoppas man på stor framgång och att jDays skall bli ett årligt återkommande event i Göteborg.

Detta är första gången som en Javakonferens äger rum i Göteborg, datum för konferensen är 12-14 november, i Folkets Hus.

Läs mer och följ utvecklingen på www.jDays.se.