Oracles produktchef keynote på jDays i Göteborg

På Twitter presenterar Dalibor sig själv blygsamt som ”some Open Source Java guy on the Internet”. I själva verket är Dalibor en välkänd och frispråkig ambassadör för fri programvara och arbetar som produktchef för Oracle. I sitt tal kommer Dalibor bland annat att dela med sig av hur JDK 7 Update Project fungerar i OpenJDK och hur man arbetar inom den.

På Twitter presenterar Dalibor sig själv blygsamt som ”some Open Source Java guy on the Internet”. I själva verket är Dalibor en välkänd och frispråkig ambassadör för fri programvara som arbetar som produktchef för Oracle. Han anslöt sig till projektet OpenJDK med målsättningen att göra det till ett lyckat Open Source-projekt och blev kvar för att förankra Java i olika Linux distributioner. Dalibor är en del av det strategiska teamet på Oracle och har som uppgift att överföra community feedback till den långsiktiga strategiska planeringen.

I sitt keynote tal, ”Make the Future Java”, på jDays i Göteborg den 4 december kommer Dalibor att ge en glimt av framtiden och de enorma möjligheter som Java erbjuder.

• Konsultverksamhet

Solid Beans AB är ett innovativt kunskapsföretag med flera års erfarenhet inom Java teknologi och ramverk. Företaget jobbar inom den öppna källkoden (Open Source) och deltar i utveckling, integration och marknadsföring av flera Java Open Source ramverk som JSF/PrimeFaces, Spring, Liferay, Play! med flera.

Solid Beans åtar sig allt ifrån utveckling av ett mindre antal funktioner/komponenter/moduler i ett mjukvarusystem till hela systemet som ett internt (in-house) uppdrag i egna lokaler med hög kvalité och låga utvecklingskostnader.

Hamid Samadi

Presskontakt CEO 0708-66 23 33