Pressmeddelande -

Swedmedia går in som ägare i 7e Himlen - rekryterar ny vd och expanderar internationellt

7e Himlen startades år 2000. 2007 köpte det norska mediehuset Vårt Land delar av bolaget, och resten förvärvades i maj 2009. Nu går Swedmedia in som ägare till 51 procent av bolaget, för att tillsammans med Vårt Land fortsätta utvecklingen.

- Vi har talat om att gå in i 7e Himlen under en lång tid, eftersom det är ett bra och spännande komplement till vår nuvarande verksamhet. 7e Himlen fyller ett stort behov för många människor. Vi vill nu växa ytterligare, och därför har vi bland annat rekryterat Anna Bellman som vd. Vi kommer också under året att titta på nya marknader utöver Sverige, Norge och Danmark där 7e Himlen redan finns idag, säger Daniel Grahn, vd på Swedmedia.

7e Himlen startades på kristen grund. Idag vänder den sig inte bara till troende, utan till alla som sympatiserar med kristna värderingar. Med nya vd:n Anna Bellman ska sajten breddas och växa.

- 7e Himlen har en trovärdighet som vi vill stärka och vi kommer bland annat att arbeta ännu mer med säkerhet för att det alltid ska vara tryggt att dejta genom 7e Himlen. Vi kommer också att fokusera mer på att hjälpa människor att bygga långsiktiga relationer. Jag tror att nätdejting är det effektivaste sättet att träffa en livspartner och är själv ett levande bevis på att det fungerar, säger Anna Bellman som för drygt tre år sedan träffade sin sambo genom just 7e Himlen.

Anna Bellman har lång erfarenhet av kommunikationsbranschen. Hon har bland annat varit marknadschef på Capgemini och driver kommunikationsbyrån BellaCom.

Grundaren Simon Widén arbetar med säkerhets- och utvecklingsfrågor på 7e Himlen.

Anna Bellman, vd 7:e Himlen, +46 733 86 04 64, anna@7ehimlen.com
Daniel Grahn, vd Swedmedia, +46 76 538 24 01, daniel.grahn@swedmedia.se

Om 7e Himlen
7e Himlen är en dejtingsajt som bygger på kristen grund. Det finns 12 500 medlemmar i Sverige, Norge och Danmark. 7e Himlen ägs av Mediehuset Vårt Land och Swedmedia.
Läs mer på www.7ehimlen.com

Om Swedmedia
Swedmedia AB är en koncern som omfattar flera verksamheter inom mediebranschen: böcker, dagspress, magasin, tv-produktion och webb-utveckling. Inom koncernen finns bolag och varumärken som Dagen, Libris, Ikon, Gullers, Linx Music, TV-Inter, Svenska Journalen, mintro.se, godanyheter.nu och Dagen.se.
Läs mer på www.swedmedia.se

• Förvärv, fusioner