SolidSport värvar framgångsrik vd

SolidSport fortsätter att växa och företaget fortsätter att satsa hårt.

Nu rekryteras den etablerade företagsledaren Tobias Thalbäck, 35, som ny vd.

Samtidigt kommer grundaren och tidigare vd Johan Lundqvist att fokusera på den unika tjänsten.

- Det är efterlängtat och ska bli riktigt roligt. Samtidigt känns Tobias som precis rätt person att ta SolidSport nya nivåer, säger Lundqvist.

I takt med den ökade efterfrågan av SolidSports streamingtjänst, så växer också företaget allt snabbare.

Nyligen värvades den förre Expressen-profilen Mathias Lühr som ansvarig för PR & Kommunikation, och nu förstärker SolidSport även på ledningsnivå.

Tobias Thalbäck kommer närmast från Netigate, en av Europas största leverantörer av molnbaserade tjänster för onlineundersökningar och feedback management, där han gjorde snabb karriär och 2014 utsågs till vd för det framgångsrika företaget.

Nu väntar nästa utmaning i karriären, och Thalbäck ser inga begränsningar för SolidSports utveckling:

- Det känns fantastiskt kul och spännande att ha fått möjligheten att vara med på den här resan. Jag ser en enorm potential i att med hjälp av företagets produkter och duktiga medarbetare stötta alla föreningar och lag inom alla olika sporter i sitt arbete med att nå ut till sin publik på ett helt nytt sätt. Ett sätt som inte bara gynnar varje förening utan också hela Idrottssverige i stort.

Tidigare vd Johan Lundqvist, som grundat SolidSport tillsammans med Mathias Stjernström, kommer att fokusera än mer på produkt- och affärsutvecklingen i sin nya roll som produktchef.

- Det här är något jag sett fram emot länge, att få jobba med och förbättra tjänsten ännu mer. Det känns också extremt tryggt att lämna över vd-ansvaret i Tobias händer, den här värvningen och förändringen kommer att speeda upp alla processer och göra SolidSport bättre både på kort och lång sikt - både för oss och våra partners, säger Lundqvist.

Även styrelseordförande och Netigate-grundaren Victor Molander är nöjd med värvningen av Tobias Thalbäck.

- Jag har bara fina erfarenheter av Tobias från tiden på Netigate, och det här är lite av en drömvärvning för SolidSport. Nu fortsätter företagsresan där fokus kommer att ligga på tillväxt. Med bra grundare som brinner för tjänsten och en skicklig vd så är det svårt att se på framtiden med annat än tillförsikt, säger Molander.

Om SolidSport

SolidSport är den enkla streamingtjänsten som alla ska tjäna på.

Ett gratiskonto hos SolidSport, en internetuppkoppling och en mobilkamera är allt som behövs för att genomföra en egen livesändning av ett evenemang.

Intäkterna från sändningen fördelas lika i ett unikt initiativ att skapa nya ekonomiska resurser till föreningslivet i Sverige. Hittills har 33 miljoner kronor passerat SolidSports plattform och gått vidare ut till våra partners.

Lagringsutrymmet för sparat bildmaterial är oändligt i en tanke att kunna användas i utbildningssyfte hos föreningar och lag.

SolidSport är till för alla sporter - stora som små - och visionen är bidra till ett samhälle där fler människor rör på sig och fler människor mår bra.

Mathias Lühr
Mail: mluhr@solidsport.com