Husvagnstillverkaren SoliferPolar samarbetar med Berghs för ny varumärkesplattform.

Husvagnstillverkaren SoliferPolar samarbetar med Berghs School of Communication under våren för att ta fram nya varumärkesplattformar för Solifer respektive Polarvagnen. För Polar husvagnar kommer även en kampanj för 2012 års vagnar att tas fram. Årets tema för studenterna på Berghs är ”mod”.

- SoliferPolar satsar idag hårdare och mer målmedvetet än någonsin på kvalitet. Kvalitetstänkandet genomsyrar hela ledet från utveckling och konstruktion till försäljning och eftermarknad. Vi arbetar med att från början sätta kunden i fokus och ta ansvar och i möjligaste mån tillgodose och tillfredställa kundens önskemål. Detta ska genomsyra vår varumärkesplattform och vi hoppas att Berghs kan komma med kreativa lösningar för att nå det målet, säger Viggo Engström, marknadsstrateg på SoliferPolar.

- Kommunikationen i branschen är ganska generisk, därför vill vi hitta ett nytt sätt för Polar att uttrycka sig. Eftersom Polar husvagnar är ett gammalt, svenskt, etablerat varumärke blir uppdraget än mer roligt och utmanande, säger Herman Magnusson, projektledare.

Examensarbetet kommer att vara klart i maj 2011 då resultat presenteras.

I Berghs projektgrupp ingår:

Herman Magnusson - Projektledare

Jonna Pleiner - Planner

Michaela Palombo - PR-ansvarig

Sofia Grefbäck - Produktionsledare

Jesper Månsson - Strateg

Katarina Jeremic - AD - Reklam

Martin Svane - Copywriter - Reklam

Bilden är på arbetsgruppen från Berghs. Från vänster till höger är det: Martin Svane copy, Jonna Pleiner planner, Herman Magnusson projektledare, Sofia Grefbäck produktionsledare, Jesper Månsson strateg, Michaela Palombo PR-ansvarig, Katarin Jeremic AD

Om SoliferPolar

SoliferPolar AB arbetar för att utveckla och tillverka husvagnar speciellt utformade för den Nordiska Marknaden. Idag tillverkas alla Polar och Solifer husvagnar i Dorotea, Sverige. Försäljningen sker genom SoliferPolar AB i Sverige, SoliferPolar Oy i Finland, SoliferPolar A/S i Norge och genom återförsäljare respektive importörer i Danmark, Island, Holland, Tyskland och Schweiz. Totalt cirka ett 100-tal säljställen samt dessutom ett antal fristående verkstäder.

I vår policy ingår också att vi ska tillverka miljövänliga produkter som medför minimal negativ inverkan på yttre miljö såväl under tillverkning som vid användning.

Om Berghs School of Communications

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation. Samarbete med yrkesverksamma lärare och verkliga uppdragsgivare ger studenter och kursdeltagare kunskap för att engagera och bryta ny mark, både i Sverige och utomlands.