Nu förändras allt – Polarvagnen 2022

Till årsmodell 2022 gör Polarvagnen sin största förändring på flera årtionden. Karossen får en ny design, med ett helt nytt formspråk som fortfarande andas Polars DNA.

Med årsmodellen 2022 förändras designen på samtliga vagnar från Polar. Designen på vagnen är tuffare än tidigare år, men det syns fortfarande tydligt att det är en Polar.

- Vi var väldigt mån om att Polars DNA skulle finnas kvar i förändringen. Det är alltid svårt när man gör en sådan stor förändring. Jag personligen tycker att vagnarna är väldigt läckra, säger Tony Ekström VD Solifer Polar AB.

Men en stor vattendelare på Polarvagnen, men även hos Polars slutkunder har varit den berömda ”takknäckens” vara eller inte vara.

Till årsmodell 2022 blir taket plant och knäcken på taket försvinner vilket gör det enklare att sätta upp markiser samtidigt som insidan blir luftigare. Med en ny högre takhöjd finns också plats för mer förvaring som hyllor under överskåpen.

– Vi strävar hela tiden efter att förbättra husvagnarna och användarvänligheten. Som en tillverkare av premiumvagnar kan vi aldrig luta oss tillbaka utan bara blicka framåt, säger Tony Ekström.

I samband med lanseringen av den nya årsmodellen har också hemsidan, katalogen och övrigt marknadsföringsmaterial gjorts om. Det är en del i ett omfattande varumärkesarbete för att nå en ny generation husvagnsköpare.

– Vi märker att många nya husvagnsköpare är yngre familjer, medvetna och klimatsmarta, som vill resa på hemmaplan istället för att åka på utlandssemester. De ställer höga krav på digital närvaro och därför har hemsidan gjorts om för att de enklare ska kunna se utbudet och jämföra husvagnar, säger Tony Ekström.

Just nu går tillverkningen på högvarv i Solifer Polar AB:s fabrik eftersom efterfrågan har ökat kraftigt under senaste året. De första exemplaren av Polar 2022 beräknas finnas ute hos en del av återförsäljarna under augusti månad.

Polarvagnen har i år valt att presentera den nya karossen genom exklusiva VIP-visningar hos sina återförsäljare. Platserna kommer vara begränsade och för att anmäla sig går man in på Polarvagnens hemsida.