Polar fyller 50 år – firar med jubileumsvagnar!

Polar fyller 50 år – firar med jubileumsvagnar!

2014 fyller Polar 50 år som varumärke och som husvagnstillverkare. Polars mest sålda husvagn Polar 560 CTH och den populära långbäddsvagnen Polar 590 LB har valts ut till jubileumsvagnar och extrautrustats med lyxiga attribut. Jubileumsvagnarna är limiterade på så sätt att de endast produceras under modellåret 2014.

Polars jubileumsvagnar innehåller en mängd exklusiva komponenter* som tillsammans skapar en extra komfortabel husvagn. Exempel på innehåll är handdukstork, större taklucka, mover och gasolugn. Dessutom är sittgruppen klädd i en för jubileumsvagnarna helt unik klädsel i grått tyg och svart skinn med tillhörande nackkuddar med 50-årsemblemet broderat. Även på utsidan uppmärksammas jubileet med 50-årsemblemet alldeles intill dörren och med fälgar som har kromfärgade ekrar med svart innanmäte. I Sverige kan kunden välja mellan modellerna Polar 560 CTH och Polar 590 LB, där den största skillnaden är dubbelsäng kontra två separata enkelsängar.

- Polars jubileumsvagnar finns tillgängliga endast under 2014 års modellår för att göra dem ännu mer exklusiva. Vi ser fram emot att få presentera såväl vår jubileumsspecial som Polars nya utseende över lag för våra kunder i samband med Elmiamässan, säger Peter Östlund, vd SoliferPolar Scandinavia AB.

Sedan 1964 och fram till idag har Polar sålt över 55 000 husvagnar, vilket gör Polar till Sveriges genom tiderna mest köpta husvagn. Polars resa började 1964 i en ladugård i Junselevallen för att några år senare fortsätta till Dorotea. Det är i Dorotea, i världens nordligaste husvagnsfabrik, som Polars husvagnar byggs än idag.

*Polars jubileumsvagnar innehåller
Myggnätsdörr
Nackkuddar fram med Polarlogga
Specialklädsel och gardiner
Mover (enkelaxlad)
Kyl/frys
Heki taklucka
CD/DVD
Ljuslister runtom fönster fram
Handdukstork
Gasolugn
Dekorstripe 50 år på utsidan
Svarta fälgar

Polar är Sveriges genom tiderna mest sålda husvagnsmärke. Polars husvagnar och husbilar erbjuder året-runt-produkter med hög boendekomfort i kombination med stor flexibilitet utefter kundernas önskemål. Alla Polars produkter tillverkas i Dorotea i världens nordligaste husvagnsfabrik sedan 1964.

Polar är en del av SoliferPolar Scandinavia AB och försäljningen sker genom återförsäljare i Sverige, Finland och Norge samt genom importörer i Danmark, Holland, Tyskland och Schweiz.