Polar ny partner till svenska längdlandslaget

Polar ny partner till svenska längdlandslaget

Från och med säsongen 2012/2013 är husbilstillverkaren Polar ny partner till det svenska längdlandslaget. Lagets vision om att bli världens bästa landslag i kombination med Polars välutrustade husbilar är två av utgångspunkterna för samarbetet.

Intresset för såväl längdskidåkning som vintercamping har ökat och många inser tjusningen med att bo både bra och nära längdspåren. Genom det nyinledda partnerskapet mellan Polar och Svenska Skidförbundet vill Polar bidra med att höja komforten ytterligare för längdlandslaget.

– Det finns flera gemensamma nämnare mellan Polar och längdlandslaget varav de starkaste är vinter, svenskt och folkkärt. Med detta som utgångsläge ser vi fram emot att sponsra laget och ge dem det vi kan bidra med för att hjälpa dem att nå sina mål, säger Niclas Runberg, vice VD på Polargruppen AB.

Längdlandslaget har som vision att bli världens bästa landslag och Skidförbundet arbetar aktivt med att ge laget allra bästa förutsättningar. Genom andra partners har laget exempelvis ett eget flygplan och var först med sin vallalastbil, som blivit flitigt efterliknad världen över.

På Polar tillverkas husbilar i premiumklassen med hög boendekomfort gjorda för att klara de kallaste av vintrar. Nu väljer vi att satsa mer på vintercamping för att visa på att användningsområdet är betydligt större än under traditionella sommarmånader. Genom samarbetet kommer längdlandslaget och Polar tillsammans att hitta specialanpassade lösningar till laget.

– Vi är mycket glada att vi har ingått samarbete med Polar, de passar utmärkt in i vår sponsorfamilj. Genom detta samarbete skapas bättre förutsättningar för våra aktiva, vilket vi tror kommer bidra till fler framtida segrar och mästerskapsmedaljer, säger Johan Sares, marknadschef längdlandslaget.

Partnerskapet är inledningsvis tecknat för en treårsperiod under vilken flera spännande tävlingar väntar, bland annat VM i Val di Fiemme 2013, OS i Sotji 2014 och VM i Falun 2015.

För mer information vänligen kontakta:
Johan Sares, marknadschef längdlandslaget Tel. 070-372 02 29, e-post johan.sares@skidor.com
Niclas Runberg, vice VD Polargruppen AB Tel. 070-619 20 45, e-post niclas.runberg@polargruppen.se

Polar och Solifer har tillsammans mer än 90 års erfarenhet av husvagnar. Polar är Sveriges genom tiderna mest sålda husvagnsmärke, Solifer är Nordens genom tiderna mest sålda husvagnsmärke. Tillsammans har vi genom åren tillverkat mer än 132.000 rullande fritidshem. SoliferPolars produkter befinner sig i premiumsegmentet och erbjuder hög kvalitet i kombination med stor flexibilitet utefter kundernas önskemål. Idag tillverkas alla Polars och Solifers produkter i Dorotea. Försäljningen sker genom SoliferPolar AB i Sverige, SoliferPolar Oy i Finland, SoliferPolar A/S i Norge och genom återförsäljare respektive importörer i Danmark, Island, Holland, Tyskland och Schweiz. Totalt cirka ett 100-tal säljställen samt dessutom ett antal fristående verkstäder.