Sveriges största husvagn åker snowboard under Ski Funtastic i Sälen

Sveriges största husvagn åker snowboard under Ski Funtastic i Sälen

Sveriges största husvagn åker snowboard under Ski Funtastic i Sälen.

Mellan torsdagen den 14 april och lördagen den 16 april 2011 kommer Polarvagnen att finnas på plats i målområdet i Lindvallen under Ski Funtastic. Där kommer de visa upp husvagnen Polar 950 Svit som består av två rum och kök på sammanlagt 22,7 kvm. Polar 950 Svit är Sveriges största serietillverkade husvagn.

Polar 950 Svit är Sveriges största serietillverkade husvagn och med undantag för Polarvagnens egna Polar Glaciere som byggdes för ett par år sedan.

Polarvagnen kommer att stå i sponsorbyn som är uppbyggd i backen. Där kommer man kunna besöka vagnen och delta i tävlingar. Se gärna bilder på hur husvagnen kom upp i backen genom att åka snowboard www.facebook.com/polarvagnen.

Polarvagnen kommer även att finnas på Caravan Club i Tandådalen mellan den 19 och 21 april för att visa upp sina vagnar och vara med och tävla om fina priser.

Om Polarvagnen

Polarvagnen är en del av SoliferPolar AB som tillverkar både Polar och Solifer husvagnar. Tillsammans har vi mer än 90 års erfarenhet av husvagnar och genom åren tillverkat mer än 132 000 rullande fritidshem.

Idag tillverkas alla Polar och Solifer husvagnar i Dorotea. Försäljningen sker genom SoliferPolar AB i Sverige, SoliferPolar Oy i Finland, SoliferPolar A/S i Norge och genom återförsäljare respektive importörer i Danmark, Island, Holland, Tyskland och Schweiz. Totalt cirka ett 100-tal säljställen samt dessutom ett antal fristående verkstäder.

Om Ski Funtastic

Ski Funtastic är en skidfest för hela familjen där tävlingarna SälenCup, Miss Lindvallen och Mr Lindvallen med hundratals deltagare i olika åldrar går av stapeln. Här tävlar ungdomarna sida vid sida med stjärnor såsom Anja Pärsson, André Myhrer och Maria Pietele-Holmner. Vid sidan av tävlingarna ges alla även möjligheten att prova på nya sätt att ha roligt på snö tillsammans med de alpina landslagen som finns på plats i testarenan.

För mer information och aktiviteter www.skistar.com/skifuntastic