MarkIT Expo - eftersökt mässa bland beslutsfattare och marknadskommunikatörer

Den 22-23 november 2006 arrangeras för första gången MarkIT Expo på Sollentuna Expo Center. Mässan arrangeras i samarbete med två etablerade organisationer; Marknadsföreningen i Stockholm och Sveriges Annonsörer. Tillsammans har de ca 5.900 medlemsrepresentanter på medlemsföretagen. Stort intresse bland besökarna ”Äntligen en mässa med fokus på lösningar som ökar lönsamheten inom strategisk kundhantering och marknadskommunikation, säger Francesca O’Brien Apelgren vd Marknadsföreningen i Stockholm. Många av Marknadsföreningens medlemmar har efterfrågat just en mässa som belyser affärsnyttan inom dessa områden. Således ser vi mycket fram emot MarkIT Expo och har redan bokat in den 22-23 november i kalendern, säger Francesca.” Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer, håller med: "Det finns ett stort intresse hos våra medlemsföretag kring affärsnyttan på de lösningar som visas på MarkIT Expo. Vi på Sveriges Annonsörer vill att våra medlemmar ska få ut mesta möjliga effekt av sina investeringar i kommunikation och MarkIT Expo kommer att hjälpa våra medlemmar med just detta, fortsätter Anders Ericson.” ”Då det är affärsnyttan och kundexempel som efterfrågas av besökarna uppmanar vi alla utställare på MarkIT Expo att ha fokus på detta, något som också välkomnas av branschen, säger Birgitta Bergerlind, projektledare på MarkIT Expo. Utställare på mässan MarkIT Expo är leverantörer och konsulter inom databasmarknadsföring, marknadsanalys, CRM, email-, mobil- och webbmarknadsföring samt e-handel. MarkIT Expo 22-23 november 2006 arrangeras av Sollentuna Expo Center som idag även innefattar Exponova event &exhibitions som har lång erfarenhet av att arrangera mässor inom it-segmentet. Exempel på tidigare varumärken är; Comdex, Internet World Sweden, E-Business Software, Telcomdagarna m fl. För mer information om mässan, se www.markitexpo.se eller kontakta projektledare Birgitta Bergerlind, 0708-530 569, birgitta.bergerlind@sollentunaexpo.se