Pressmeddelande -

TVÅ BLIR EN - KonfEx & KonferensExpo med Sekreterarstämman – en mötesplats i två delar med fokus på affärer!

I november i år länkas KonfEx Stockholm och KonferensExpo i Stockholm ihop till en mässa, KonfEx Stockholm 2006. Mässan kommer att ha kvar sin värdefulla profil som en riktad fackmässa för beslutsfattare och beslutspåverkare inom mötesindustrin och kommer att gå av stapeln på Sollentuna Expo Center den 15-16 november 2006. Parallellt och i anslutande del av hallen arrangeras Assistent & Sekreterarstämman med ett 40-tal utställare och seminarier med arrangörer som Friskamål, Comed, Sipu, Q-mind, Cochbolaget, Oktagon, Lära för Livet, m fl. Tillsammans blir vi starkare och kan locka ännu fler köpare. Varför konkurrera med våra utställare och besökares tid när vi kan fokusera på kärnan; att leverantörer och köpare träffas och gör affärer säger Beatrice de Maré Peterson, projektledare för KonfEx-mässorna i Göteborg och Stockholm. Tillsammans kan vi ”plocka russinen ur kakan” och erbjuda ett seminarieprogram och arrangemang utöver det vanliga, fortsätter hon. Meningen är att KonfEx även fortsättningsvis skall vara en personlig och renodlad fackmässa för konferensbranschens viktigaste aktörer medan Assistent & Sekreterarstämman fokuserar på administrativ service, inköp och support. Fantasieggande upplevelser, inspirerande möten och spännande happenings som ”kvällskul”, Afternoon Tea, fri lunch är självklara inslag. KonfEx och KonferensExpo med Sekreterarstämman arrangeras den 15-16 november 2006 på Sollentuna Expo Center. KonfEx Göteborg 2007 arrangeras som planerat den 7-8 februari 2007 och Assistent & Sekreterarstämman i Malmö den 5 oktober 2006. Läs mer på www.konfex.se och www.assistent-sekreterarstamman.nu För mer information, kontakta Beatrice de Maré Peterson, 031-779 36 36