Foto: Finemanget

Solör Bioenergi Fjärrvärme AB söker drifttekniker till Mölnlycke/Landvetter

Har du ett tekniskt intresse, jobbar som drifttekniker och vill utveckla din fulla tekniska kompetens? Vi söker nu dig som vill utveckla driften vid våra anläggningar i Mölnlycke och Landvetter. Du kommer bli en viktig del i vår energiproduktion med ansvar för drift och skötsel av våra värmeanläggningar.

Vi söker dig som:

• Har teknisk utbildning och arbetslivserfarenhet inom värme och process
  • Har förståelse för förbränningsteknik
  • Ser möjligheter
  • Har en vilja och förmåga att driva uppgifter och projekt framåt

Rollen som drifttekniker innebär att du får ett stort eget ansvar och ett nära samarbete med övriga medarbetare. Du deltar aktivt i arbetet med att utveckla våra anläggningar och vårt arbetssätt, för att på så sätt kunna svara upp mot uppställda krav på minskad miljöpåverkan och bra arbetsmiljö. Du arbetar dagtid men ingår också i beredskapen på orterna.

Förekommande arbetsuppgifter:

• Löpande drift- och underhållsarbete på produktionsanläggningen och utrustning
  • Tillsyn och reparation av anläggningsdelar

Selektering av ansökningar och intervjuer hålls löpande, så tvekan inte att söka tjänsten redan idag. Vid frågor om tjänsten hör av dig till Regionchef Nicklas Eld på 070-999 30 62 nicklas.eld@solorbioenergi.com

Taggar

Solör Bioenergy Group är en ledande aktör inom förnybar energi baserad på trädbränslen med 195 000 användare varje dag. Vi finns på 150 platser i framför allt Sverige och Norge där vi producerar och distribuerar fjärrvärme, ånga och el till bostäder, företag, offentliga verksamheter och industrier. Vår verksamhet omfattar även energiåtervinning av impregnerat trä och produktion av biobränsle. Genom att ta tillvara på skogens resurser vill vi bana väg för ett hållbart samhälle med minskade koldioxidutsläpp.