Solresor lanserar klassisk upplevelseresa till Indien

Lagom till att julens önskelistor ska skrivas lanserar Solresor en upplevelseresa till Indien. I resan ingår en unik möjlighet att besöka Chandela-kungarnas kärlekstempel i Khajuraho. Indienresan släpps till försäljning 14 november.

- Årets julklapp är upplevelser och månadens resa till Indien är fylld av sådana. Det är världens näst folkrikaste och kanske mest kulturellt diversifierade land, och för en förstagångsbesökare kan det verka överväldigande. 12 dagar i Indien lämnar en med åratal av intryck, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

Månadens resa med Solresor till Indien är en 12-dagars rundresa med fokus på kultur och historia. Resan börjar i huvudstaden Delhi med besök till bland annat moskén Jama Masjid och minareten Qutab Minar. Från Delhi går resan vidare med buss genom det indiska inlandet till den rosa staden Jaipur. Efter Jaipur bär det av till Agra och underverket Taj Mahal. Från Agra går resan till byn Orchha och dess tre palats i indo-islamisk stil. Näst sista anhalten är Khajuraho i staten Madhya Pradesh. I Khajuraho återfinns Chandela-kungarnas 1000-åriga indo-ariska tempel med över 13000 statyer och skildringar av dåtidens legender, gudar och kärleksliv. Rundresan avslutas där den började i huvudstaden Delhi.

Varje månad presenterar Solresor en extraordinär resa med fokus på upplevelser. Resan kan gå till ett befintligt resmål och ha ett särskilt utformat resprogram eller så kan den gå till ett helt nytt resmål utanför Solresors ordinarie utbud. Månadens resa med Solresor till Indien avgår 11 februari 2009 från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. Priset per person är från 19985 kronor för 12 dagar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor, telefon 040 - 600 95 57, mobil 0739 - 60 80 31 eller pauline.berndtsson@solresor.se

Solresor grundades 1989 och är idag en av Sveriges största researrangörer. Företaget erbjuder resor över hela världen, från traditionella charterresmål runt Medelhavet till långväga destinationer som till exempel Sydafrika, Costa Rica och Tanzania. Solresor är ensamma om att arrangera charterresor från Sverige till bland annatOman, Azorerna och Menorca.Solresor har under åren 2005, 2006 och 2007 vunnit branschpriset Grand Travel Award i kategorin"Årets bästa charterarrangör".För mer information om Solresor, besökwww.solresor.se