Första Mastersfinalen till Solvalla

Det är otroligt roligt och stimulerande att vi får förtroendet att vara värd för den första finalen i UET Trotting Master, säger Tore Fyrand VD på Solvalla. Tidpunkten för loppet i slutet av september gör att det finns stora förhoppningar att de största stjärnorna, oavsett om de tävlat under sommaren eller verkat i aveln, kan passa in detta lopp i sitt tävlingsprogram fortsätter Tore. Det blir verkligen en extra krydda i en redan mycket fin tävlingshelg.

Det är en stor fjäder i hatten för vår hela vår organisation, som genom fördömligt genomförda arrangemang på hemmaplan och internationellt nätverkande blivit UETs val att ta hand om detta nya storlopp i första upplagan, säger Björn Frössevi vice ordförande i Stockholms Travsällskap.

Jag är glad för det arbete som Svensk Travsports politiska och administrativa ledning har lagt ner i detta projekt. Ett arbete som utvecklar och stärker Sveriges roll i den internationella travvärlden och Solvalla som nationalarena, säger Björn Frössevi.

Tore Fyrand, VD +46 8 635 90 25
Björn Frössevi, Vice ordförande, +46 733 36 06 03

Solvalla är Nordens största arena för travsport och ligger i Bromma i norra Stockholm. Travbanan har plats för 35 000 åskådare och arrangerar varje år Elitloppet, ett av världens största travlopp. På anläggningen arrangeras också många event, mässor och konferenser. Solvalla drivs av den ideella föreningen Stockholms Travsällskap.