Future Elite - tvååringsauktion på Solvalla

Future Elite - tvååringsauktion på Solvalla

Som en del av Elitloppsveckan i slutet av maj inleder nu Solvalla och ASVT:s Trottex AB ett samarbete kring en ny auktion för tvååriga hästar. Auktionen som går av stapeln torsdagen den 22 maj på Solvalla vänder sig till tränare, uppfödare, hästägare och presumtiva hästägare. Solvallas VD Stefan Lundborg är mycket positiv till detta samarbete och detta nya inslag i Solvallas Elitloppsvecka; ”Självklart är vi mycket nöjda att kunna erbjuda denna nyhet för både tränare och hästägare. Vi har fått påtryckningar från flera håll. Detta är något som efterfrågas och nu kan vi erbjuda detta som en del av Elitloppsveckan 08. Vi är mycket glada att ha ASVT som samarbetspartner. De har en oerhörd erfarenhet av auktioner rent praktiskt och teoretiskt. Som en del av den uttalade tvåårssatsningen från STC anser jag att en auktion öppen för endast tvååriga hästar är ett steg i rätt riktning. Vår förhoppning är att Future Elite ska växa och bli ett återkommande inslag på Solvalla” Under eftermiddagen torsdagen den 22 maj 2008 kommer visningar att ske i boxarna på Solvallas stallbacke för att följas av visningar på banan för vagn. Efter dessa visningar börjar budgivningen. Future Elite är öppen för varmblodiga tvååriga travhästar födda och registrerade i Sverige samt svenskregistrerade mockinländare. Antalet platser är begränsade till cirka 50 hästar. Anmälan görs till Trottex senast den 7 april 2008. För anmälningsblankett och information kontakta Trottex: 08-445 23 00, trottex@asvt.se, www.asvt.se. För mer information vänligen kontakta presskontakter: Sara Strid Stockholms Travsällskap sara.strid@solvalla.travsport.se 08-635 90 33 Sara Blomhage ASVT:s Trottex AB sara.b@asvt.se 08-445 23 00