Pressinbjudan: Världsunika startbilen klar – Provåk den först!

Pressinbjudan: Världsunika startbilen klar – Provåk den först!

Som första travbana i världen kan nu Solvalla erbjuda publiken att åka med i den specialbyggda startbilen. Premiärtur för publiken blir på Jubileumspokalen den 17 augusti. Men redan på onsdagsmorgonen bjuds du in till att provåka den färdiga bilen på vår bana före besökarna. ­

Med den nya startbilen blir Solvalla först i världen med publikplatser i startbilen. Den specialbyggda startbilen är en Dodge Ram 3500 Crew Cab. Bilen har sju sittplatser som ger passagerarna möjlighet att följa starten och hästarna under loppen. Bilen har även förbättrade funktioner för startpersonalen.

– Det ska bli väldigt roligt att nu visa upp den unika bilen. Att kunna erbjuda våra besökare möjligheten att se hästarna starta på så nära håll är fantastiskt. Bilen är ett exempel på flera travnära upplevelser som Solvalla utvecklar just nu, säger Mats Rosén, VD på Solvalla.

Under pressträffen den 17 augusti får du möjlighet att provåka den färdigbyggda startbilen före alla andra.

De besökare som vill åka med under loppen på Jubileumspokalen köper en biljett i vårt servicecenter och följer sedan med publikvärden ut till startbilen innan det är dags för start.

Tid och plats
Tid: Onsdag 17 augusti kl. 08.30 (frukost från 08.00)
Plats: Solvallas kansli, lokal Arkaden

För mer information, kontakta:
Mats Rosén, VD, 070 858 22 18, mats.rosen@solvalla.travsport.se

Fakta om Solvallas nya startbil