Restaurangplatserna till Elitloppet 2013 sålde slut direkt!

Restaurangplatserna till Elitloppet 2013 sålde slut direkt!

46 038 samtalsförsök registrerades i samband med att restaurangbiljetterna till Elitloppet 2013 släpptes tidigare idag. På eftermiddagen hade samtliga tillgängliga platser tagit slut, vilket gör årets biljettsläpp till det mest framgångsrika sedan Stockholm Restauranger och Värdshus tog över restaurangverksamheten 2009. Fortfarande finns flera möjligheter för de som inte kom fram i tid.

Solvalla Restauranger släppte tidigare idag restaurangbiljetter till Elitloppet 2013, som i år äger rum 24-26 maj. Under den första timmen inkom hela 29 852 samtalsförsök. Klockan 15.00 var den siffran uppe i hela 46 038 st och de 4400 platserna, fördelade över två tävlingsdagar, var helt slutsålda.

- Vår restauratör Stockholm Restauranger och Värdshus meddelar att detta är den mest lyckade försäljningen hittills. Tidigare år har det dröjt upp emot en vecka innan Elitloppslördagen blivit
helt slutsåld. Detta skedde i år inom bara några timmar, meddelar Fredrik Ekman,  informationsansvarig på Solvalla.

Elitloppet lockade förra året 55 000 besökare och de 4400 platser som såldes ut idag ska inte förväxlas med att evenemanget är slutsålt. För de som inte kom fram i tid återstår fortfarande flera möjligheter. Det kommer att finnas VIP- och företagsytor, samt flera olika fast food-serveringar på publikplats.

Elitloppet har tre år i rad  utsetts till sommarens mest uppmärksammade idrottsevenemang, enligt Eventbarometern (2009 och 2010) och Conny Communication (2011).

Elitloppet är ett av världens mest renommerade travlopp och avgörs den sista söndagen i maj på Solvalla. Sexton av världens bästa hästar bjuds in för att göra upp i två försök och en final, båda över sprinterdistansen 1609 meter. Förstapriset 2013 är hela tre miljoner svenska kronor.

Elitloppshelgen räknas med sina över 50 000 besökare som ett av Stockholms största återkommande evenemang. En gång om året samlas aktiva, hästägare, travfans och nyfikna besökare för att skapa den folkfest som gjort Elitloppet känt som ett idrottsevenemang man återkommer till.

Fredag 24 maj: Lunchtrav med Sverigeloppet
Lördag 25 maj: V75-finaler med Sweden Cup och Harper Hanovers lopp