Solvalla har lanserat ny websida

Kund: Solvalla

Byrå: Two i Sverige AB

Solvalla vill locka fler till möjligheternas arena!

Nu storsatsar Solvalla på webben i sin marknadskommunikation. Målet är att få fler företag och privatpersoner att upptäcka Solvalla.

Solvalla är mest känd som Nordens största travarena. Mindre känt är att Solvalla erbjuder enorma konferens- och eventmöjligheter med bra kommunikationer. Detta vill Solvalla lyfta fram i sin marknadsföring och utvecklar nu kommunikationen på webben.

Karlstadbyrån Two fick i våras uppdraget att skapa en kampanjsajt inför Sveriges största travfest, Elitloppet08. Samma webbyrå anlitades för att ta fram en målgruppsinriktad webbplats. Two utgår alltid från kundens långsiktiga strategi och målbild. I Solvallas fall ligger fokus på att öka nyttan för besökaren. Nu ska även nya potentiella företag och privatpersoner upptäcka arenans utbud och möjligheter.

Ett första steg är att få folk att upptäcka Solvalla på webben. Steg två är att få dem att besöka arenan. Solvalla gör nu en strategisk satsning på digital media för att locka ny och befintlig travpublik. Målet är också att nå yngre målgrupper och webbplatsen är en stor del av framtidens plattform för kommunikation.

- Webben är idag en viktig del i Solvallas kommunikationsstrategi. Som en del av Solvallas förändringsarbete är vi stolta över att kunna visa upp en ny, modern webbplats och vi är nöjda med Two som samarbetspartner, säger Kirsten Engström, marknadschef på Solvalla.

Fakta om Two i Sverige AB

Two är en helhetsleverantör inom webbutveckling, internetmarknadsföring och webbyråtjänster. På webbyråns kundlista finns bland annat Skistar, Löfbergs Lila, Länsförsäkringar och Myresjöshus.