Solvalla söker ny VD

Solvalla söker ny VD

Den största förändringen i Stockholms Travsällskaps historia står för dörren då ett utvecklings- och förändringsarbete för hela arenan har startats.

Utöver att stärka sin ställning som världens ledande travbana och genomföra ett stort antal högkvalitativa travtävlingar skall parallellt en moderniserad och komprimerad arena byggas. Den nya arenan skall leda till kraftigt ökade intäkter för hela verksamheten.

Den ideala kandidaten som vi söker för VD-jobbet är kommersiellt orienterad, analytisk, strukturerad och affärsmässig. Vidare så är kandidaten starkt resultatorienterad och har en bevisad erfarenhet av att arbeta med försäljning och marknadsfrågor samt kan leda processen med att utveckla olika kunderbjudanden. Förmåga att strukturera och projektleda är en av grundparametrarna för att vara framgångsrik för denna roll.

Under hela utvecklingsprojektet och sedan även i nästa fas kommer flera externa leverantörer och konsulter att vara involverade varpå VD bör ha erfarenhet av att projektleda och vara en god kravställare. Det är även avgörande att VD har förmåga att tänka i ett långsiktigt perspektiv då flera av processerna löper över flera år.

Givet STS ägarstruktur är det även viktigt att VD är skicklig på att bygga goda relationer och att han/hon har förmåga att övertyga genom diplomati och kommunikativ excellens.

Solvalla är en ideell förening och kan jämföras med en folkrörelse i miniatyr. Ny VD måste således ha förmågan att balansera de ideella och kommersiella intressena och få med sig samtliga aktörer. Vår nya VD har en exceptionell social förmåga och bygger relationer internt genom ett kommunikativt och involverande ledarskap. Vidare är VD representativ i den offentliga roll som tjänsten medför och van att hantera media.

Vi samarbetar i denna rekrytering med Russel Reynolds och intresse för tjänsten med sedvanlig meritförteckning skickas till gabriella.jonsson@russelreynolds.com som också svarar på eventuella frågor. Ansökan skall vara Russel Reynolds tillhanda senast den 1 juni 2012.