Toyota – huvudsponsor till Elitloppet

Toyota – huvudsponsor till Elitloppet

Idag har Solvalla och Toyota ingått ett avtal där Toyota utgör en av Elitloppets huvudsponsorer. Den årliga folkfesten som i år avgörs för den 57 gången går av stapeln den 23-25 maj. Toyota är en av världens största biltillverkare och ett av de företag som leder utvecklingen av energieffektiva hybridbilar. Kvalité, innovation och nytänkande är kärnvärden som Toyota står för, vilket också är kärnvärden Solvalla och Elitloppet står bakom. - ”Ett av världens starkaste varumärken med miljöfokus har valt att gå in som huvudsponsor för Elitloppet. Detta betyder väldigt mycket för oss som arrangör. Jag tror också att den breda målgrupp som är representerade på Elitloppet stämmer väl överens med det breda utbud Toyota har i sin produktportfölj.” meddelar Stefan Lundborg, VD Solvalla. Elitloppet är en av de mest publika upplevelserna i Stockholm. Evenemanget, som varar över tre dagar lockar publik från hela världen, och är ett av de evenemangen som bidrar till störst intäkter till Stockholms näringsliv. För mer information kontakta presskontakt Sara Strid Solvalla/Stockholms Travsällskap sara.strid@solvalla.travsport.se Tel: 08-635 90 33 Bengt Dahlström Toyota Sweden Tel: 08-706 71 00