Solvalla Travmuseum har premiär 26 mars. Förhandsvisning för media sker tisdag 22 mars kl. 13.00

Välkommen till förhandsvisning av Solvalla Travmuseum

Solvalla hälsar dig som media välkommen till förhandsvisning inför öppningen av Solvalla Travmuseum under den klassiska E-läktaren, tisdagen den 22 mars kl. 13.00.

Från Brunnsvikens is, via invigningsdagen på Solvalla 1927 till dagens tävlingar och även en glimt in i framtiden.

I samarbete med Nordiska Travmuseet öppnas Solvalla Travmuseum i slutet av mars med tre fasta utställningar och en temporär där Sveriges främsta hästfotografer har valt ut sina favoritbilder från Solvalla. Dessutom presenteras en världspremiär i form av Elitlopps-Jukeboxen där du själv beställer vilket Elitlopp du vill se.

Jörgen Forsberg, Marita Arvidsson och Peter Henriksson tar emot er i totohallen under Solvallas E-läktare och det erbjuds kaffe och fikabröd.

Solvalla Travmuseum öppnar för allmänheten lördag 26 mars kl. 14.30

Solvalla är Nordens största arena för travsport med cirka nittio tävlingsdagar om året. Här arrangeras Elitloppet – ett av världens största travlopp. På arenan erbjuds även event, mässor och konferenser. Solvalla ligger i Bromma i Stockholm och drivs av den ideella föreningen Stockholms Travsällskap.