Pressmeddelande -

Soma Design antas i Adda Inköpscentrals ramavtalsupphandling Park och lekplatsutrustning 2021

Ramavtalet träder i kraft den 1a november 2022 och Soma Design har blivit antagen som leverantör för produktområdet Parkutrustning region syd, mitt och norr vilket innebär hela Sverige. Upphandlingen omfattar 7 produktområden med en totalt uppskattad volym på 450 000 000 SEK för avtalsperioden.

Om upphandlingen

Adda Inköpscentral, ett företag inom SKR, Sveriges Regioner och Kommuner har genomfört ramavtalsupphandling avseende Park och lekplatsutrustning.

Upphandlingen syftar till att skapa ett ramavtal som ska ersätta det nuvarande avtalet Park- och lekplatsutrustning 2017. Upphandlingen omfattar park- och lekplatsutrustning för lekplatser, skolgårdar, förskolors utemiljö samt för parker och andra offentliga miljöer utomhus. De genomgripande förändringar som gjorts i arbetet med det nuvarande avtalet rör anbudsområden, hållbarhetskrav och avropsmodell. Avtalet är nu betydligt mer komplett än tidigare, och kunden kan forma sin utemiljö i enlighet med behoven för den aktuella platsen, skriver Adda på sin hemsida.

—Vi ser fram mot avtalsperioden med Adda Inköpscentral. Det här ramavtalet möter en stor del av Sveriges kommuner och regioners efterfrågan på möblering av sina utemiljöer. För oss som är ett relativt ungt företag i branschen är avtalet viktigt för att nå ut och sätta oss på kartan. Vi är framförallt glada att just hållbarhet fått mycket fokus i upphandlingen, vilket är helt i linje med Somas profil och vision. Bland övriga tilldelade leverantörer inom anbudsområdet Parkutrustning sticker vi ut med ett sortiment som är designinriktat och med fokus på just möbler. Vår förhoppning är att bidra till mervärden och möblering för en varierande stadsbild, säger Camilla Wangen, VD och grundare av Soma Design

Soma Design lämnade anbud för produktområdet Parkutrustning i samtliga tre regioner syd, mitt och norr och har antagits på samtliga inlämnade områden, vilket innebär ett nationellt avtal som täcker hela Sverige. Totalt antogs 12 leverantörer inom produktområdet.

Övriga produktområden inom avtalet inkluderar Lekplatsutrustning, Utomhusgym, Multisportarenor, Fallskydd och Lekplatsbesiktning.

• företagsnyheter

• Jönköping

SOMA med produktion i Småland utvecklar och marknadsför möbler för offentlig utemiljö. Visionen är att skapa park- och stadsmöbler med mervärden. Att genom estetik och inkluderande hållbara lösningar bidra till vackra, gröna och välkomnande utemiljöer såväl som en varierande stadsbild.

Camilla Wangen

Presskontakt VD Sverige