​Lyckat event kring smarta hemmet för köparna i Kvarteret Härfågeln!

Nyligen bjöd Somfy in köparna i Kvarteret Härfågeln på Limhamn för att visa upp det som kommer att vara standard i deras nya smarta hem. Ljus & Comfort som erbjuder motoriserade solskydd som tillval var också på plats för att berätta mer om fördelarna med solskydd och vad som erbjuds. Dessutom medverkade MT Syd som står för byggandet samt SIG Invest som är byggherre.

Somfys satsning på det smarta hemmet i nyproduktioner fortsätter med stora steg. Vid detta event fick kunderna veta mer om vad som kommer vara standard i deras smarta hem samt vilka fördelar som finns med detta. Något som kunderna verkligen uppskattade är att all belysning kommer vara smart med bred funktionalitet. Större delen av belysningen i bostaden kommer att vara dimbar och en annan stor fördel är att allt kommer att vara trådlöst.

Vi ställde 3 snabba frågor till Samir Diaz, ansvarig hos Somfy för projektet Härfågeln:

Vad kan de boende göra med Somfys Smarta Hem?

- Tack vare att belysningen är smart och att det finns uppkopplade brandvarnare, magnetkontakter och smarta fjärrströmbrytare så fås riktigt bra möjligheter till ett smart hem. Väljer de även till motoriserade solskydd kommer de till exempel att kunna koppla ihop brandvarnaren med solskyddet och belysningen. Ljuder brandvarnaren går alla solskydd upp, och belysningen tänds för att ge en enklare väg ut till säkerheten. Dessutom kommer alla grannar få en notis i sin mobil om de väljer att köra grannsamverkan.

Kommer ni erbjuda något tillval?

- Absolut! Vi erbjuder tillval där 7 eluttag i bostaden är smarta, så att de som vill kan använda exempelvis astrour för laddning av sin mobiltelefon eller för att säkerställa att inga produkter i hemmet står på stand-by vilket ger onödig elförbrukning. Dessutom kommer även vårt populära hemlarm utan abonnemangskostnad, Somfy Protect finnas med som tillval.

Va det många frågor om det smarta hemmet?

- Ja, vi fick många frågor kring röststyrning och hur man kommer igång med detta. Vi gör det enkelt för alla, när de flyttat in gör jag individuella besök och under en timme visar jag alla hur lätt de kommer igång. Hur enkelt det än är att använda vårt smarta hem så finns det såklart en startsträcka som vi vill förkorta.

Med på eventet fanns även MT Syd och SIG Invest som svarade på frågor samt gav uppdateringar kring hur bygget fortskrider.

Ljus & Comfort presenterade olika tillval som erbjuds när det gäller motoriserade solskydd. Motorn i solskydden levereras av Somfy och kan enkelt läggas till i det smarta hemmet för en bekvämare vardag.

Har ni frågor på vad Somfy kan erbjuda inom det smarta hemmet? Kontakta Samir Diaz för en förutsättningslös diskussion.