Skara Sommarland arrangerar drogfri skolavslutning

Skara Sommarland arrangerar drogfri skolavslutning

Sista natten mé gänget - Sveriges största drogfria skolavslutningsfest

För 25:e året i rad inbjuds elever i avgångsklasserna i grundskolan från tjugo kommuner att tillsammans fira sin skolavslutning på Skara Sommarland. Målsättningen är att skapa ett attraktivt drogfritt arrangemang för alla avgångsklasser i närregionen.

Fredagen den 15 juni genomförs återigen Sveriges största drogfria skolavslutning. Arrangemanget lockar årligen cirka 3 000 elever från tre län: Västra Götaland, Örebro och Jönköpings län. Skara Sommarland är abonnerat för ändamålet och bussar avgår till nöjesparken efter att de traditionella
avslutningsbestyren i respektive kommun avslutats.

Festen pågår mellan klockan 15.00 - 01.00 och erbjuder ett varierande program. Tanken med att erbjuda många olika aktiviteter under kvällen är att hitta alternativ för allas smaker och intresse. De som exempelvis inte har lust att gå på något av diskoteken har möjlighet att se på den stora karaoketävlingen.

Målsättningen är att skapa ett attraktivt drogfritt arrangemang för alla avgångsklasserna i grundskolan i närregionen. Medverkande kommuner i år är: Hjo, Tibro, Karlsborg, Skövde, Götene, Skara, Vara, Habo, Hallsberg, Töreboda, Gullspång, Grästorp, Essunga/Nossebro, Mariestad, Falköping, Tidaholm, Lekeberg, Askersund, Mullsjö och Laxå.

Nytt för i år på Skandinaviens största vattenpark Skara Sommarland är bland annat årets nyhet – Racer.

För mer information om Sista natten med gänget, kontakta Rickard Bender, Skara Sommarland, tfn: 010- 708 80 19 eller email rickard.bender@sommarland.se.

Skara Sommarland är Skandinaviens största vattenpark. Skara Sommarland har utöver ett vattenland även en tivolidel och gokartbanor. Med 44 attraktioner, fyra restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, spel, kiosker och caféer är Skara Sommarland fyllt med upplevelser för hela familjen. 2011 hade Skara Sommarland ca 450 anställda under säsong, ca 300 000 besökare och omsatte 90 miljoner kr. Skara Sommarland är en del av upplevelsekoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.