Pressinbjudan: Vågar du testa Big Drop?

Pressinbjudan: Vågar du testa Big Drop?

Välkommen till Skara Sommarlands pressvisning!

Skara Sommarlands nyhet Big Drop är unik i sitt slag. Banans längd med en fallhöjd på 21 meter gör attraktionen till Europas högsta vattenfrittfall med fallucka. Big Drop kommer att invigas på Skara Sommarlands premiär den 6 juni men redan den 4 juni har du och en testpatrull möjlighet att provåka den.

Tänk dig att du kliver in en röd kapsel högt ovan jord. Dörren stängs bakom dig. Du sluter ögonen, korsar armarna över bröstet och väntar. Plötsligt öppnas en fallucka under dig och du faller 21 meter fritt i 60 km i timmen. Big Drop är Europas högsta vattenfrittfall med fallucka. Den 4 juni kan du bli bland de första att testa årets stora nyhet på Skara Sommarland.

Varmt välkommen till vår pressvisning tisdagen den 4 juni kl. 10:00. Utöver Skara Sommarlands vd Hans Ericsson, som kommer att vara bland de första att testa Big Drop, kommer du även att träffa Torbjörn Andersson, attraktionsansvarig, och Malin Rosenberg, marknadschef.

Datum: Tisdagen den 4 juni
Plats: Skara Sommarland
Fakta: Big Drop har en fallhöjd på 21 meter och har en topphastighet på 60 km i timmen. Banans totala längd är 82 meter. Investeringskostnaden är 6 mkr.
Testpatrull: Du är välkommen att ta med en egen testpatrull (Det finns även en testpatrull på plats). Notera att provåkare i testpatrullen måste vara minst 130 cm långa och ha en maxvikt på 130kg. Rekommenderad ålder för att åka Big Drop är 7 år.

Osa: Observera att föranmälan krävs. Anmäl dig senast fredagen den 31 maj till Malin Rosenberg, marknadschef, på email malin@sommarland.se eller på telefon 0722 – 45 90 08.

Varmt välkommen!

Skara Sommarland är Skandinaviens största vattenpark. Skara Sommarland har utöver ett vattenland även en tivolidel och gokartbanor. Med 44 attraktioner, fyra restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, spel, kiosker och caféer är Skara Sommarland fyllt med upplevelser för hela familjen. 2012 hade Skara Sommarland ca 450 anställda under säsong, drygt 260 000 besökare och omsatte 90 miljoner kr. Skara Sommarland är en del av upplevelsekoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.