Modern hörselteknik gör det möjligt att delta fullt ut i möten

Almedalsveckan 2019: Alla har rätt att kunna höra – och rätt att vara delaktiga

Omkring 15% av Sveriges befolkning har en hörselnedsättning. Vår vision är att nedsatt hörsel
inte ska behöva hindra någon från att leva livet fullt ut och delta i skola, arbetsliv och socialt.

Den 30 juni - 5 juli är vi på plats i Almedalen för att sprida kunskap om de utmaningar en vanlig hörselnedsättning kan medföra för barn och vuxna:

Vad som händer om man inte gör något åt det

Vad vi kan göra med dagens moderna teknik.

Vi erbjuder ett enkelt hörseltest och den som vill kan låna hörhjälpmedel för att enkelt kunna ta del av olika föreläsningar och seminarier under tiden de besöker Almedalsveckan.

Välkomna till Första Hörselhjälpen i vår stuga på Hamnplan H216.

Vi finns på plats i Almedalen, kontakta oss för mer info:
Elisabeth Erixon, 070-300 96 97
Stefan Persson, 070-325 31 52

Phonak är en global leverantör av hörsellösningar och ingår i Sonova-koncernen tillsammans med Unitron, Hansaton, Advanced Bionics och AudioNova. Sonova erbjuder en av branschens mest omfattande produktportföljer — från hörapparater och cochleaimplantat till trådlösa kommunikationslösningar. Sonova är representerat i mer än 90 länder med mer än 14 000 medarbetare.

I Sverige finns Phonak representerat med ett kontor i Solna och ett i Halmstad. Bolaget Sonova Nordic AB marknadsför och säljer Phonaks hörapparater och trådlösa hörselprodukter, Roger, i Sverige.

Produkterna erbjuder stor flexibilitet och är utvecklade för både barn och vuxna för användning i hem och fritid, i skolan och på arbetet.

Oavsett grad av hörselnedsättning — från lätt till mycket grav — det finns en Phonak hörapparat som passar för varje behov. I vissa situationer kan det vara svårt att höra trots hörapparater. T ex när den som talar är på lite avstånd, i möten, i telefon eller i miljöer med störande bakgrundsljud. Då gör våra Roger hörselprodukter stor skillnad!