Phonak hörapparater på Forbes listor “Health Best of 2023”

Phonak hörapparater på Forbes listor “Health Best of 2023”

Stäfa, Schweiz 10 maj, Phonak, en av de världsledande leverantörerna av livsförändrande hörsellösningar, tillkännagav idag att de vunnit tre prestigefyllda utmärkelser från Forbes Health, en ledande och pålitlig destination för opartiska hälsoråd, nyheter och recensioner. Phonak uppmärksammades för sin banbrytande teknik, intuitiva funktionalitet och prestanda.

Phonak placerades på följande listor:

Phonak Audéo™ Lumity

Bland de bästa hörapparaterna för lätt hörselnedsättning

Bland de bästa hörapparaterna för måttlig hörselnedsättning

Bland de bästa hörapparaterna för grav hörselnedsättning

Phonak Naída Paradise UP

Bland de bästa hörapparaterna för grav hörselnedsättning

Phonak Audéo™ Lumity är en av de bästa hörapparaterna för lätt, måttlig och grav hörselnedsättning 2023.

Phonak Audéo Lumity har utvecklats för att kunna delta i samtal i praktiskt taget alla situationer. Användaren kommer att kunna fördjupa sig helt i samtal och höra bättre i många situationer, i tysta eller till och med i miljöer med bakgrundsljud, som en restaurang.

Lumity-plattformen ger 16 procent bättre taluppfattning framifrån* i en bullrig miljö1 och i genomsnitt 15 procent bättre taluppfattning bakifrån och från sidorna**. Den inkluderar universell Bluetooth®-anslutning och den ljudkvalitet som förväntas av en branschledare.

Phonak SmartSpeech™-teknik fokuserar på förbättrad taluppfattning och minskad lyssningsansträngning2, 3, 4, särskilt i svåra lyssningsmiljöer. Speech Enhancer minskar lyssningsansträngningen med upp till 20 % för kommunikation över distans5*** och ger 23 % bättre taluppfattning för tal över distans5****.

Lumity levererar en ny dimension inom riktmikrofonteknik med förbättrad taldetektering och taluppfattning genom nya StereoZoom 2.0 och SpeechSensor. StereoZoom 2.0 ger ett smidigare, gradvist och kontinuerligt anpassningsbart fokus på en samtalspartner samtidigt som en balans mellan miljömedvetenhet upprätthålls.

Phonak Naída Paradise UP is named best hearing aids for profound hearing loss of 2023.

Phonak Naída Paradise är en kraftfull hörapparat som ger människor med grav til mycket grav hörselnedsättning den kraft, ljudkvalitet och de trådlösa anslutningsmöjligheter de behöver för att kunna ansluta till allt runt omkring dem. Nu i sin sjunde generation förbättrar Phonak Naída ytterligare den hörselprestanda som ultrapower-användare förväntar sig av Phonak. Detta inkluderar kraftfullt ljud, branschledande anslutningsmöjligheter och ny anpassad programminnesfunktion i appen myPhonak

"Vi blir enormt stolta över att få dessa utmärkelser, som alla är en direkt återspegling av vårt engagemang för att utveckla livsförändrande teknologi som förbättrar livskvaliteten för personer med hörselnedsättning", säger Oliver Frank, Vice President för Phonak Marketing. På Phonak arbetar vi med att hjälpa människor att leva bättre liv genom bättre hörsel. För oss är det en stor ära att bli erkänd av en organisation som Forbes.”

För att bestämma de bästa hörapparaterna för dessa listor, konsulterade Forbes Health-redaktionen audionomer för specifika produktrekommendationer baserat på deras mångåriga erfarenhet av att anpassa olika hörapparatmodeller för ett brett spektrum av patienter. Varje expert var noga med att ta hänsyn till den senaste tillgängliga hörapparattekniken när de gav sina rekommendationer, såväl som nyare varumärken och rollerna de spelar i denna ständigt utvecklande industri.

Stjärnbetygen bestämdes enbart av redaktionen och baserades på startpriset för ett par hörapparater, det genomsnittliga användarbetyget för varje hörapparat och inkluderingen av produktfunktioner som vanligtvis är viktiga för hörapparatanvändare.

Källor/referenser

1 Woodward,J and Latzel, M (2022) New implementation of directional beamforming configurations show improved speech understanding and reduced listening effort. Phonak Field Study News in preparation. Expected end of 2022.

2 Appleton, J. (2020) AutoSense OS 4.0 - significantly less listening effort and preferred for speech intelligibility. Phonak Field Study News retrieved from www.phonakpro.com/evidence, accessed February, 2022.

3 Latzel, M & Hobi, S (2022) ActiveVent™ Receiver provides benefit of open and closed acoustics for better speech understanding in noise and naturalness of own voice perception. Phonak Field Study News retrieved from www.phonakpro.com/evidence, accessed May 2022

4 Thibodeau L. M. (2020) Benefits in Speech Recognition in Noise with Remote Wireless Microphones in Group Settings. Journal of the American Academy of Audiology, 31(6), 404–411. "

5. Latzel, M., Lesimple, C., & Woodward, J. (2023). Speech Enhancer significantly reduces listening effort and increases intelligibility for speech from a distance. Phonak Field Study News retrieved from www.phonak.com/evidence

*Jämfört med fast riktverkan.

** Jämfört med konventionell akustisk koppling

*** Tal i tyst miljö på 2, 4 och 8 meter

**** Tal i styst miljö från 4 meter

Bluetooth® word mark and logos are registered trademarks owned by Bluetooth SIG, Inc. and any use of such marks by Sonova AG is under license.

Media relations contacts:

Global

Florence Camenzind

Phone +41 58 928 33 25

Email florence.camenzind@sonova.com

U.S.

John Urbaniak

Phone +1 331 204 2799

Email john.urbaniak@sonova.com

------------------------------------------

About Forbes Health’s Best Awards

Forbes Health’s awards stand apart due to the rigor of our analysis and Forbes' tradition of standing as an impartial consumer champion. Our reporters and editors have decades of combined experience meticulously analyzing the best product features and experiences for individuals. An award badge from Forbes Health affirms that your brand has earned the support and strength of the leading voice in the business and consumer health community.

About Forbes Health

Forbes Health is a trusted destination for unbiased health advice, news and reviews, dedicated to helping consumers make smart decisions and choose the right products with ease.

About Phonak

life is on. Since 1947, Phonak has been dedicated to improving the quality of life for people with hearing loss. Seventy-five years later, our passion for creating life-changing hearing solutions that help people thrive physically, socially, and emotionally remains. By offering the industry’s broadest portfolio of hearing solutions, we’re committed to creating a world where “life is on” for everyone.

At Phonak, innovation is not limited to products. We work to change the conversations surrounding people with hearing loss. We do this by fighting the stigma of hearing aids and creating an understanding of how hearing is connected to the broader context of healthy living.

Phonak är en global leverantör av hörsellösningar och ingår i Sonova-koncernen tillsammans med Unitron, Hansaton, Advanced Bionics och AudioNova. Sonova erbjuder en av branschens mest omfattande produktportföljer — från hörapparater och cochleaimplantat till trådlösa kommunikationslösningar. Sonova är representerat i mer än 90 länder med mer än 14 000 medarbetare.

Bolaget Sonova Nordic AB marknadsför och säljer Phonaks hörapparater och trådlösa hörselprodukter, Roger, i Sverige.

Produkterna erbjuder stor flexibilitet och är utvecklade för både barn och vuxna för användning i hem och fritid, i skolan och på arbetet.

Oavsett grad av hörselnedsättning — från lätt till mycket grav — det finns en Phonak hörapparat som passar för varje behov. I vissa situationer kan det vara svårt att höra trots hörapparater. T ex när den som talar är på lite avstånd, i möten, i telefon eller i miljöer med störande bakgrundsljud. Då gör våra Roger hörselprodukter stor skillnad!