Kvalificerade köpare av Sony BRAVIA XR TVs får digitala koder till Playstation Store

Kvalificerade köpareii av de senaste BRAVIA XR TVs i sju europeiska länder får digitala koder till PlayStation Store värda 500 SEK.

Sony har rullat ut en kundkampanj i samarbete med Sony Interactive Entertainment (SIE) i sju europeiska länder (Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Danmark, Norge, Sverige och Finland) som innebär att kvalificerade köpare av världens första kognitivt intelligenta BRAVIA XR TVs[i] kan lösa in digitala koder värda 500 SEK i PlayStation Store. Erbjudandet gäller för alla köp som görs hos deltagande återförsäljare mellan 1 juni och 31 juli 2021[ii].

Alla modeller i BRAVIA XR-serien levererar realistiska bilder med livfulla färger och iögonfallande kontrast. Detta kompletteras med unika Sound-from-Picture Reality som tar dig in i all action oavsett om du spelar spel eller kollar på film. De är ideala för gaming med verklighetstrogna färger och detaljer, låg responstid samt uppslukande ljud med stöd från flera HMDI 2.1-funktioner. Z9J-modellerna har låg ingångsfördröjning på 6,0 ms[iii] som ger extra jämnhet och respons i skjut-, sport-, och högpresterande spel med omedelbar action på skärmen.

Med Cognitive Processor XR, hjärnan bakom nya BRAVIA XR, har tv-apparaterna en helt ny metod för bearbetning som går längre än konventionell AI, utformad för att replikera de sätt som människor ser och hör. När vi ser ett objekt så fokuserar vi omedvetet på särskilda punkter. Cognitive Processor XR, med kognitiv intelligens, delar upp skärmen i ett flertal zoner och uppfattar vart fokuspunkten är i bilden. Där konventionell

AI bara kan upptäcka och analysera bildelement såsom färg, kontrast och detaljer individuellt kan den nya Cognitive Processor XR korsanalysera flera element samtidigt, precis som våra hjärnor gör. Det gör att alla element kan anpassas i förhållande till varandra för bästa möjliga resultat. På så vis blir alla delar av en scen synkroniserade och verklighetstrogna på ett sätt som konventionell AI inte kan uppnå.

Cognitive Processor XR kan även analysera ljudposition i signalen så att ljudet precist matchar bilden. Dessutom kan den uppkonvertera allt ljud till surround-ljud i 3D för att leverera suverän realism med ett häftigt ljudlandskap. Den lär sig, analyserar och förstår otroliga mängder data och optimerar intelligent varje pixelbild och scen för den mest verklighetstrogna bild och ljudupplevelsen som Sony någonsin har kunnat erbjuda.

För mer information om BRAVIA XR TVs, vänligen besök:

Mer information om kampanjen från BRAVIA XR och PlayStation Store om digitala koder: https://www.sony.se/braviapromo

--

[i] Med en processor som korsanalyserar flera bildelement kombinerat med fokuspunkter vilket återskapar ett mänskligt perspektiv. Sedan 1 juni 2021 har inget annat varumärke tidigare specifikt hävdat att de har en liknande kognitiv intelligens i en tv-processor. Bekräftat av Strategy Analytics.

[ii] Villkor, kvalificerade tv-modeller, deltagande återförsäljare och instruktioner för att lösa in koderna finns här: https://www.sony.se/braviapromo.

[iii] Tid för ingångsfördröjning uppmättes med Z9J via 4K 120 fps-spel med HDMI-ingång baserat på interna testförhållanden och kan variera beroende på modell, användarmiljö i realtid eller specifika förhållanden. Ingångsfördröjning mätt med A90J / A80J / X95J / X90J är 8,5 ms och 7,2 ms med X85J under samma testförhållanden.

Sony Corporation ansvarar för verksamheten Electronics Products & Solutions (EP&S) inom Sony Group. Med visionen om ”att fortsätta leverera Kando (känslor) och Anshin (fridfullhet) till människor och samhällen över hela världen genom strävan efter teknik och nya utmaningar” kommer Sony skapa produkter och tjänster inom hemunderhållning & ljud, bild och mobil. För mer information, besök: http://www.sony.net/

Caroline Rebecca Schefte

PR Coordinator - Sony Nordics +45 28113609