Sony lanserar tre nya hörlurar och Walkman

• Tre nya Sony h.ear-modeller: compact on-ear, around-ear och med nackbygel

Sony lanserar tre nya trådlösa h.ear[1]hörlurar och en matchande Walkman. Produkterna behåller sin enkla och snygga design medan färgerna har förnyats och finns nu tillgängliga i Horizon Green, Twilight Red, Grayish Black, Pale Gold and Moonlit Blue. Nya Walkman NW-A40-serien finns tillgänglig i samma färger som hörlurarna så att användarna kan matcha efter färgpreferens.

Nya Sony Headphones Connect-appen, tillgänglig för h.ear-hörlurar, ger lyssnaren mer kontroll över musiken, och utjämnaren spelar musiken i den stil som användaren önskar uppleva den. Tillgängliga ljudeffekter är bland annat Arena, Club, Concert Hall eller Outdoor Stage som gör musikupplevelsen ännu mer autentisk.

WH-H800-hörlurarna levererar högkvalitativt ljud med LDAC™ eller DSEE HX och Hi-Res Audio med sladd. Trots det kompromissar Sony inte med batteritiden. Denna modell levererar 24 timmars batteritid i samma laddning, och med hjälp av Quick Charging-teknik får lyssnaren ut hela 90 minuter batteritid från endast 10 minuter laddning.

WH-H900N-hörlurarna har trådlös brusreducering med touch-kontroll samt Ambient Sound och Quick Attention-läge som underlättar ljudupplevelsen under resan. WH-H900 har hela 28 timmar batteritid och 65 minuter extra batteritid från 10 minuters laddning med Quick Charging.

WI-H700-hörlurarna är den trådlösa, kompakta nackbygel-modellen som utrustats med en praktisk vibrator för inkommande samtal. WI-H700 levererar 8 timmar batteritid.

Walkman NW-A40-serien är kompatibel med Hi-Res Audio och har en inbyggd digital S-Master HX™-förstärkare med DSEE HX™ som skalar upp befintlig musik samtidigt som den kan spela upp DSD-filer[2]. Den fungerar också som en USB DAC för PC-musikfiler och är även kompatibel med filformatet MQA™[3].

Ambient Sound och brusreducering finns tillgängligt när du använder hörlurarna som inkluderas i boxen med NW-A45HN[4]. Trådlös anslutning med Bluetooth är också möjlig. Dessutom är spelaren kompatibel med LDAC™och Qualcomm® aptX™ HD audio[5]. A40-serien är även designad med en liten pekskärm på 3,1 tum för enklare användning och har upp till 45 timmar batteritid[6].

WH-H900N finns tillgänglig från september 2017. Cirkapris 3 500 kr.

WH-H800 finns tillgänglig från september 2017. Cirkapris 2 500 kr.

WI-H700 finns tillgänglig från september 2017. Cirkapris 2 000 kr.

NW-A45HN finns tillgänglig från början av 2018 i 16GB i färgerna Grayish Black/Twilight Red och Moonlit Blue. Cirkapris 2 750 kr.

NW-A45 finns tillgänglig i början av 2018 i 16GB i Horizon Green, Twilight Red, Grayish Black, Pale Gold och Moonlit Blue. Cirkapris 2 250 kr.

[1]h.ear (uttalas som hear)

[2]Men konverterad till PCM

[3] Tillverkad enligt licens från MQA Limited. MQA-logotypen är ett varumärke som tillhör MQA Limited.

[4]IER-NW500N/NE

[5] Qualcomm aptX är en produkt från Qualcomm Technologies International, Ltd. Qualcomm är ett varumärke som tillhör Qualcomm Incorporated, registrerat i USA och andra länder, används med tillåtelse.

[6] 45 timmar med MP3 128kpbs-fil, 39 timmar med High-Resolution Audio FLAC (92kHz/24bit)-filer.

• Foto, fotografering

• ljud

Sony Corporation ansvarar för verksamheten Electronics Products & Solutions (EP&S) inom Sony Group. Med visionen om ”att fortsätta leverera Kando (känslor) och Anshin (fridfullhet) till människor och samhällen över hela världen genom strävan efter teknik och nya utmaningar” kommer Sony skapa produkter och tjänster inom hemunderhållning & ljud, bild och mobil. För mer information, besök: http://www.sony.net/