Bob Dylan släpper "The Complete Album Collection Vol. One"

Bob Dylan släpper "The Complete Album Collection Vol. One"

Legacy Recordings, Columbia Records och Sony Music är stolta över att få presentera “Bob Dylan -The Complete Album Collection Vol. One”. En kolossal box som innehåller den kompletta officiella diskografin av den störste amerikanska låtskrivaren och artisten under det senaste halvseklet. ”The Complete Album Collection Vol. One” släpps måndagen den 4 november 2013.

Boxen innehåller Dylans samtliga 35 studioalbum sedan debuten 1962, 6 live album och 2 extra skivor ("Side Tracks") med exklusiva singelspår, udda spår från Biograph och andra samlingar samt låtar från soundtracks. Boxen innehåller även en inbunden bok med en omfattande genomgång album för album. Boken är skriven av Clinton Heylin med förord av Bill Flanagan.

Samtidigt som boxen "The Complete Album Collection Vol. One" släpps, kommer fyra samlingsalbum att släppas digitalt: Bob Dylan - The Complete Album Collection - The 60's, The 70's, The 80's, The 90's - 00's. En femte digital albumsamling, "Bob Dylan - The Original Mono Recordings", som innehåller Dylans första 8 studioalbum i mono kommer också att släppas.

För närvarande så njuter Dylan av den kritiska och kommersiella framgången av "The Bootleg Series, Vol. 10 - Another Self Portrait (1969-1971)" som gick direkt in på den svenska topplistans första plats.

Bob Dylan – The Complete Album Collection Vol. Two, som planeras att släppas nästa år, kommer att innehålla albumen som givits ut i The Bootleg Series.

Bob Dylan och hans band är aktuella för konserter i Stockholm den 12 och 13 oktober.

www.bobdylan.com