AC/DC’s fullständiga katalog släpps på iTunes

AC/DC’s fullständiga katalog släpps på iTunes

I samband med albumreleasen ”AC/DC Live At River Plate” släpps nu för första gången någonsin AC/DC’s fullständiga katalog digitalt. Alla låtar har mastrats på nytt och finns nu tillgängliga exklusivt på iTunes.

Den 16 november släpptes AC/DC’s första livealbum på 20 år ”AC/DC Live At River Plate” och idag släpps äntligen AC/DC’s fullständiga katalog exklusivt på iTunes Store i hela världen. (www.itunes.com)

På iTunes finns från och med idag AC/DC’s debutalbum “High Voltage”, den nyskapande klassikern “Back In Black” och totalt finns alla AC/DC’s 16 studioalbum, fyra livealbum och tre samlingsalbum. Varenda låt är mastrad på nytt och fans kan nu välja att ladda ner hela album eller endast favoritlåtarna. Det finns även två speciellt paketerade digitala samlingar: “The Complete Collection” som är den kompletta exklusiva AC/DC katalogen på iTunes och ”The Collection” som inkluderar alla 16 studioalbum.

AC/DC har i generationer levererat legendarisk rock and roll till miljontals fans världen över. Musiken har tidigare upptäckts genom bandets otaliga album och liveturnéer men finns från och med idag även tillgänglig digitalt på iTunes. AC/DC’s musik är mastrad på nytt och levereras till lyssnaren med ökad intensitet vilket gör att fansen upplever musiken på ett sätt de aldrig hört förut.

Den fullständiga katalogen på iTunes innehåller:

Collections
The Collection (all studio albums)
The Complete Collection (all studio albums, live albums and box sets)

16 Studio Albums
High Voltage (1976)
Dirty Deeds Done Dirt Cheap (1976)
Let There Be Rock (1977)
Powerage (1978)
Highway To Hell (1979)
Back In Black (1980)
For Those About To Rock We Salute You (1981)