​AC/DC släpper singeln “Shot In The Dark” idag och efterlängtade nya albumet “POWER UP” 13 november

Fredagen den 13 november släpper legendariska AC/DC nya albumet ”POWER UP” – vilket därmed blir bandets sjuttonde fullängdsalbum. Detta är första nya musiken från AC/DC sedan 2014. Till de trogna fansens stora glädje släpps nya singeln “Shot In The Dark” redan idag. AC/DC består av Angus Young [gitarr], Brian Johnson [sång], Cliff Williams [bas], Phil Rudd [trummor] och Stevie Young [kompgitarr]. Lyssna på nya singeln här.

På nya albumet har bandet återförenats med producenten Brendan O’Brien som arbetade med AC/DC på albumen ”Black Ice” 2008 och ”Rock Or Bust” 2014. Uppladdade till max är nu bandet redo för nästa årtionde tillsammans med tolv nya låtar där signatursoundet och alla andra kraftfulla klassiska ingredienser ingår.

“POWER UP” ges ut digitalt och i ett flertal olika fysiska utgåvor. ”POWER UP" - The Limited Edition Deluxe Lightbox är en one-of-a-kind-box för alla superfans. Med en knapptryckning börjar AC/DC-skylten blinka i neon och ”Shot In The Dark” börjar spelas i högtalarna. Inuti boxen finns en CD-utgåva med 20-sidig booklet som innehåller exklusiva bilder på bandet samt en USB-kabel för att ladda boxen så att den alltid är redo att användas. ”POWER UP”-LP:n pressas på 180 gram svart vinyl och ges ut i en fin gatefoldutgåva. Det kommer även finnas flera limiterade färgade versioner av vinylen.

“POWER UP” - låtlista
1. Realize
2. Rejection
3. Shot In The Dark
4. Through The Mists Of Time
5. Kick You When You’re Down
6. Witch’s Spell
7. Demon Fire
8. Wild Reputation
9. No Man’s Land
10. Systems Down
11. Money Shot
12. Code Red

AC/DC är tillbaka 2020! Ladda upp för “POWER UP”!

Besök AC/DC:s hemsida:
pwrup.acdc.com

Mer om AC/DC:
AC/DC
are one of the most influential rock bands in history with over 200 million albums sold worldwide and 71.5 million albums sold in the U.S. alone. The double-diamond Back in Black stands out as “bestselling album by any band ever” and “third bestselling album by any artist” with global sales of 50 million and counting. They were inducted into the Rock and Roll Hall of Fame® in 2003. The band also garnered their first GRAMMY® Award in the category of “Best Hard Rock Performance” for “War Machine” during 2010. They continue to sell out stadiums on multiple continents, sell millions of albums annually, and generate streams in the billions. AC/DC return with POWER UP in 2020.