ADELE

Adele släpper ny video till “Oh My God” och fortsätter att toppa listor runt om i världen

Den brittiska megastjärnan Adele gjorde en slående comeback i slutet av 2021 då hon släppte monsterhitten ”Easy On Me” och sitt efterlängtade fjärde studioalbum ”30”. Det hade vid den nya albumreleasen gått hela sex år sedan hon senast släppte musik och det hyllade albumet ”25”. Nu inleder Adele 2022 med att släppa den nya videon till låten ”Oh My God” som hade premiär ikväll, den 12 januari kl 18.00 svensk tid. Adele har valt att återigen samarbeta med regissören Sam Brown som även regisserade hennes video till ”Rolling In The Deep”, 2010. Videon till ”Oh My God” har en fantastisk energi och Adele beskriver den som; "I know that it’s wrong, but I want to have fun.” Se videon till “Oh My Godhär;

Trots att “30” släpptes så sent på året som den 19 november så blev albumet det bäst säljande albumet 2021 och i USA har ”30” varit etta på Billboards Top Album Sales chart i hela 7 veckor. Albumet har dessutom sålt 3 gånger platina i USA och 2 gånger platina i Storbritannien, Irland, Frankrike och Korea. ”30” gick även in på förstaplatsen i ett 30-tal länder, och slog flera rekord världen över i försäljning och streaming redan under debutveckan. I Sverige fick albumet en otrolig start då både albumet och singeln ”Easy On Me” låg etta samtidigt. ”Easy On Me” nådde även förstaplatsen på radiolistan i Sverige, såväl som i flera andra länder. Den vackra balladen låg stadigt etta på Spotifys globala topplista i hela fyra veckor utan att rubbas, den nådde förstaplatsen i 45 länder och slog streamingrekord på både Spotify och Amazon som den mest spelade låten under sitt premiärdygn. På en vecka nådde låten dessutom 24 miljoner digitala lyssningar, vilket slog Ariana Grandes tidigare rekord på 16,9 miljoner. Låten blev även den Adele-låt som legat etta under längst period i Storbritannien.

Adele är en av vår tids största stjärnor med en röst som berört människor världen över. Hon har erhållit imponerande 15 Grammy Awards, 9 Brit Awards, 18 Billboard Awards, 2 IVOR Awards, 1 Golden Globe Award, 1 Academy Award och 5 American Music Awards och sålt mer än 48 miljoner album världen över. Nu gör Adele sig redo för sin exklusiva ’residency’ på Colosseum på Ceasars Palace i Las Vegas, Weekends with Adele, som har premiär fredagen den 21 januari och sträcker sig fram till 16 april, 2022.

Mer Adele;