Alan Walker släpper debutalbumet ’Different World’

Alan Walker släpper debutalbumet ’Different World’

Den norska artisten, producenten och DJ:n Alan Walker är med sina 14 miljader streams en utav världens mest streamade artister. Idag släpper han sitt debutalbum ’Different World’.

LYSSNA: https://lnk.to/AW-DW-Album

Den 30 november släpptes albumets titelspår ’Different World’ feat. K-391, Sofia Carson & Corsak. Andra huvudnamn som arbetat med Alan på albumet är Steve Aoki, Mood Melodies, SHY Martin, Thomas Troelsen, och Julie Bergan.

Det är en fantastisk känsla att få släppa mitt debutalbum ’Different World’. De senaste åren har var surrealistiskt och jag föreställde mig aldrig att jag skulle komma hit när jag först började. Jag har släppt en rad singlar men att sätta ihop ett helt album är något helt annat för mig. Det är något jag jobbat på ett bra tag nu och jag är supertaggad på äntligen få dela det med världen och höra alla reaktioner från fansen - Alan Walker

Sedan Alan debuterade 2015 med singeln ’Faded’ har han gått från att lära sig musikproduktion via YouTube-tutorials till att spela på utsålda gigg världen över. En rad populära låtar har följt efter framgångarna med ’Faded’ så som ’Alone’, ’All Falls Down’, ’Darkside’ och ’Diamond Heart’. Genom sina framgångsrika släpp har Alan fått samarbetat med och remixat musik åt Noah Cyrus, Sia, Bruna Mars, Avicii, Coldplay, Miley Cyrus, Kygo, Charli XCX, Julia Michaels med mera. För närvarande är Alan certifierad guld och/eller platina i 32 länder.

Alans fanbas explodera när gamingcommunity börja använda och lyssna på hans musik. Hans debutsingel ’Faded’ blev det stora genombrottet som nu är 2x certifierad platina och även den sjungde mest gillade videon på YouTube genom tiderna med hela 5,6 miljarder views. Alan har över 20 miljoner följare på Youtube och står ensam för totalt 40 miljoner följare på sina olika sociala medier tillsammans.

Det här året har Alan har varit ute på en omfattande turné, med hela 500 headliners som inkluderar stopp på spelningar så som Ultra, Coachella, EDC, Lollapalooza och Tomorrowland etc. Dessutom har han supportrat världstjärnor som Justin Bieber, Rihanna och Kygo. I vinter och kommande år kommer Alan befinna sig ute på en stor ’Different World’-turné över Europa, Asien och Nordamerika. Turnéinformation: http://alanwalker.no/tour/

ALBUM TRACKLIST:

01 – Intro