Alan Walker släpper temasången ”Avem (The Aviation Theme)” och åker ut på arenaturné

Idag släpper multi-platina säljande artisten, DJ och producenten Alan Walker sin nya temalåt ”Avem (The Aviation Theme)”. Låten kommer att vara en central del av upplevelsen på hans nya gaminginspirerande arenaturné Aviation Tour som 9 november kommer till Oslo och den prestigefyllda arenan Spektrum för första gången. Det kommer att bli Alan Walkers största arenaspelning i Skandinavien sedan start. I samband med turnén som bär sloganen ”Låt spelet börja” lanseras även mobilspelappen Avation Game som på ett interaktivt sätt är tänkt att användas under konserten.

Lyssna: https://lnk.to/AWAVEMInt

”Avem (The Aviation Theme)” bygger på den välkända låten ”Norwegian Sunset” från den populära norska filmen ”FlåklypaGrand Prix” från 1975. Ordet ”Avem” kommer från det latinska språket och betyder fågel vilket refererar till de flygande drönarna som återspeglas i Walker-världen.

”Den nya versionen av ”Avem” har en väldigt personlig betydelse för mig och jag hoppas att alla kommer uppskatta den likamycket som jag. Nyinspelningen av ”Flåklypa” framhäver härliga minnen från barndomen och förhoppningsvis kommer den göra detsamma för många fler” – Alan Walker

Om Aviation Tour

Aviation Tour blir Alan Walkers första arenaturné och har premiär sent i höst. Turnén är en interaktiv konsertupplevelse med hans största hits där besökarna för en inblick i den spännande Walker-världen. Den här gången med ett fullt band på scen för första gången. På konserten i Oslo kommer Alan Walker gästas av artister så som Julie Bergan, Au/Ra, Tomine Harket och ”Faded” vokalisten Iselin Solheim. Biljetter och mer information finns här.

Om Aviation Game

Under turnéns slogan ”Låt spelet börja” binds konsertupplevelsen ihop med nya spelappen Aviation Game. I spelet kommer man kunna skanna AR-objekt som vaknar till liv under konserten och även ta del av ett Alan Walker hologram. Tryck här för att ladda ner Aviation Game.

Följ Alan Walker: Website |Facebook |Twitter |Soundcloud |Instagram |YouTube