Albin Lee Meldaus nya singel "Show Me" är fylld av soul

Albin Lee Meldaus nya singel "Show Me" är fylld av soul

Show Me” är Albin Lee Meldaus nya singel som släpps idag - en låt fylld av soul med en stark och personlig text som, tillsammans med den fina produktionen, verkligen berör.

LYSSNA HÄR

Tillsammans med låten släpps idag också en video, inspelad i den vackra byn Platanias på Kreta. och så här beskriver Albin den:
"Det börjar bra med en snygg hatt. Sedan får jag för mig att bara någon drink hade väl inte skadat, så gick det som det gick och slutar utan hatt.”

SE VIDEON HÄR

"Show Me" är ytterligare ett smakprov från det kommande albumet "Discomforts", release den 13 september, där Albin har samarbetat med den brittiske producenten Eg White (känd för sitt arbete med artister som Adele och Florence + The Machine) både i låtskrivandet och i produktionen. Skivan är som ett giftermål mellan hans största influenser; från soul till reggae och blues till alt-rock, där allt binds samman av hans omisskännliga röst.

Förhandsspara albumet HÄR

Albin och hans band avslutar Hommage-turnén från hösten 2023 med en “grand finale” på Dalhalla den 27 juli och inovember får vi följa med när han höjer ribban ytterligare och ger sig ut på “The Discomforts Tour”, vilket blir hans största turné hittills.

Turnéplan:
8 november – Sandviken, Göransson Arena
9 november – Karlstad, Löfbergs Arena
15 november - Malmö, Malmö Arena
22 november – Kalmar, Hatstore Arena
23 november - Linköping, Saab Arena
30 november – Stockholm, Tele2 Arena
6 december - Göteborg, Scandinavium

HÄR finns biljetter och mer info.

SPOTIFY | APPLE MUSIC | YOUTUBE | INSTAGRAM | FACEBOOK | HEMSIDA

Johanna Boström Stone