Albumaktuella E.M.D. gör ledmotivet till nya Narniafilmen

Albumaktuella E.M.D. gör ledmotivet till nya Narniafilmen

E.M.D. presenterar stolt ”There’s A Place For Us”, det officiella ledmotivet till julens stora familjefilm ”Narnia: Kung Caspian och skeppet Gryningen”, med biopremiär på juldagen. Singeln finns med på det kommande albumet "Rewind" som släpps den 3 december.

Efter en direkt förfrågan från filmbolaget Twentieth Century Fox tackade E.M.D. med självklarhet ja till att spela in ledmotivet till den nya Narniafilmen. Låten heter ”There’s A Place For Us” och är skriven av bland andra den amerikanska sångerskan Carrie Underwood.

"There's A Place For Us" släpps den 22 november och kommer att finnas med på det nyinspelade albumet "Rewind" som kommer 3 december.

Efter att ha fått blodad tand när de genomförde ett akustiskt liveframträdande på Grammisgalan 2008 ville E.M.D. fånga samma känsla på ett album. Under ledning av producenterna Henrik Edenhed och Tobbe Gustafsson (Robyn, Teddybears, Dead By April, Lady Sovereign med flera) bokades Cosmos-Studion i Skärmarbrink och "Rewind" spelades in live och akustiskt.

E.M.D valde denna gång att plocka fram favoritlåtarna från uppväxten som de genom nya arrangemang tolkar på sitt eget vis. Med på albumet finns bland annat deras versioner av Eagle Eye Cherrys "Save Tonight" och Haddaways "What Is Love".

Redan nu erbjuds möjlighet till exklusiv förhandslyssning på Narnialedmotivet "There's A Place For Us" som alltså finns tillgängligt i sin helhet från 22 november.

www.emdartist.se