​Alicia Keys släpper låten ”Time Machine” och är host för Grammy Awards 2020

​Alicia Keys släpper låten ”Time Machine” och är host för Grammy Awards 2020

Låtskrivaren, sångerskan och producenten Alicia Keys har vunnit 15 Grammy Awards och sålt 65 miljoner album. Nu är det klart att hon återigen leder nästa års Grammy Awards. Hand i hand med den strålande nyheten släpper Alicia Keys ”Time Machine” den andra låten från hennes sjunde studioalbum som väntas våren 2020. ”Time Machine” som premiärspelades på BBC Radio 1 ”Annie Mac” är skriven av Alicia Keys tillsammans med Sebastian Kole och Rob Knox samt producerad av Keys och Knox.

Den officiella musikvideon till ”Time Machine” bjuder på ett gästspel av den innovativa hiphopartisten Tierra Whack – Se videon här.

“Time Machine” hyllar känslan av frihet som uppstår när man lyckas släppa taget vilket speglas i textraderna “No we can’t rewind / Life ain’t no time machine / But once you free your mind / There is beauty in everything.” Från det kommande albumet har Alicia Keys sedan tidigare släppt ”Show Me Love” med R&B-stjärnan Miguel – se den vackra visuella upplevelsen till låten här. I början av november gjorde Alicia Keys även en remix av ”Show Me Love” som gästas av ingen mindre än 21 Savage – se videon här.

Förutom Alicia Keys enorma musikaliska framgångar som sångerska, låtskrivare, producent och senaste albumet “HERE” är hon en entreprenör, skådespelerska, bästsäljande författare, host, TV-producent samt engagerad aktivist.

Mer Alicia Keys
HEMSIDA