Fotograf: Sandra Thorsson

​Ana Diaz släpper singeln ”Bättre sen” och releasedatum för kommande albumet ”Tröst och vatten”

LYSSNA: https://AnaDiaz.lnk.to/BattreSen

I våras gjorde Ana Diaz en stark återkomst efter tre års tystnad, med singeln 100 – en smärtsam kärleksballad om när en relation tar slut. Låten berörde många och har idag närmare 2.5 miljoner streams på Spotify. I somras släpptes uppföljningssingeln Allt e lättare på sommarn tillsammans med Parham.

Ana fortsätter nu med att släppa singeln Bättre sen och releasedatum för hennes kommande debutalbum Tröst och vatten som har release den 15 november.

’Bättre sen’ handlar om att vara jag med allt vad det innebär. Jag är väldigt känslig för intryck och tar in min omvärld väldigt starkt. Jag älskar att det är vid första intrycket en ”glad låt” men med en text som kanske är lite…emo. All in all är jag ju glad att jag är jag. Jag ska vara så här. Det är meningen. Det går fint. –  Ana Diaz.

Ana om albumet:
När man har sorg är det viktigaste att man får i sig tröst och vatten. I tre veckor klarar man sig på det, utan att dö. Men de två sakerna måste man få i sig.

Bättre sen släpps idag den 11 oktober via WINWIN Recordings / Sony Music. Låten är skriven av Ana Diaz och producerad Joakim Jarl.

Ana Diaz har en gedigen karriär bakom sig. Som låtskrivare har Ana skrivit låtar till namn som One Directon, Britney Spears, Zara Larsson, David Guetta, Wyclef Jean, Agnes, Petter, Daniel Adams-Ray mfl. 2016 debuterade Ana som artist, med texter på svenska. Det resulterade i två kritikerrosade EPs - Lyssna del 1 och Lyssna del 2 som hon även blev Grammis- och P3 Guldnominerad för i kategorin Årets Nykomling. Hennes musik har totalt streamats över 17 miljoner på Spotify.

FÖLJ ANA DIAZ: