​Andreas Weise - vinnare av Stjärnornas stjärna 2019 släpper singeln "My Love Runs Deep" den 24 maj!

Under våren har Andreas Weise fått visa sin mångsidighet som artist när han i TV4's storsatsning Stjärnornas Stjärna, briljerat med sina olika sångtekniker. Han har på ett imponerande sätt, exponerat nya sidor av sig själv då han varje vecka bevisat att han behärskar en rad olika musikgenres, där ibland opera och hip hop.

I lördags stod han slutligen i en stenhård och otroligt svårtippad final mot Mariette. Men då visade svenska folket återigen sin kärlek genom att rösta fram honom som vinnare. Det var en överraskad men otroligt glad Andreas Weise som inför en jublande publik, fick ta emot priset av förra årets vinnare, Arvingarnas Casper Janebrink.
- Är så sjukt glad över vinsten, men framförallt är jag helt i chock att så många människor röstat på mig under hela säsongen. Kunde inte drömma om att jag skulle få nästan 60% av rösterna mot ett sånt tufft motstånd i finalen, säger en ödmjuk men överlycklig Andreas, jag känner att jag har fått massa nya fans och följare under programmet och därför är det extra roligt att få släppa ny musik igen, avslutar han med ett leende på läpparna.

I slutet av maj kan vi alltså se fram emot en ny singel signerad Weise själv och låtskrivarna David Fremberg och Alexander Holmgren. ”My Love Runs Deep” är en modern poplåt som är producerad av Fredrik Sonefors (Norlie KKV, Hanna & Liamoo mfl).

Singeln “My Love Runs Deep” kommer att släppas den 24 maj

Följ Andreas här: