Aretha Franklin släpper nya studioalbumet ”Aretha Franklin Sings The Great Diva Classics”

Den 17 oktober släpper souldrottningen Aretha Franklin det nya studioalbumet “Aretha Franklin Sings The Great Diva Classics” och på måndag den 29 september släpps den första singeln som är Arethas version av Adeles hitlåt ”Rolling In The Deep”.

Arethas oöverträffliga och unika röst resulterar i mäktiga tolkningar av populära låtar som Barbra Streisands “People,” Gladys Knights “Midnight Train To Georgia”, Alicia Keys “No One” och en mash up av Gloria Gaynor’s “I Will Survive” och Destiny’s Childs “I’m A Survivor”. Aretha spelar piano på The Supremes låt ”You Keep Me Hanging´On” och gästas av Grammyvinnande saxofonisten Kirk Whalum på låtarna ”At Last” och ”Teach Me Tonight”.

På ”Aretha Franklin Sings The Great Diva Classics” har sångerskan återförenats med Sony Music Entertainments Clive Davis för att tillsammans co-producera albumet. Även prisbelönta producenter som Kenny “Babyface” Edmonds, Andre 3000, Harvey Mason, Terry Hunter och Eric Kupper har bidragit med sin expertis på det kommande albumet.

Aretha Franklin är en livs levande legend som genom åren belönats med priser och listplaceringar som #1 på Rolling Stone Magazines prestigefyllda ”100 Greatest Singers of All Time” och #9 på ”100 Greatest Artists of All Time”. Aretha har vunnit 18 Grammy Awards och är en av de bäst säljande kvinnliga artisterna genom tiderna då hon har sålt mer än 75 miljoner album världen over.

Låtslista – “Aretha Franklin Sings The Freat Diva Classics”:

01. People
02. Rolling In The Deep (The Aretha Version)
03. Midnight Train To Georgia
04. I Will Survive (The Aretha Version)
05. At Last
06. No One